donderdag 17 mei 2012

Shirt en tuinbroek

Wellicht herkenbaar, heel wat werk steken in een leuk kledingstuk en dan valt het patroon tegen of is de maat niet goed. Daarom bedacht ik me deze keer om eerst van twee oude shirts van mezelf een shirt voor de kleuter hier in huis te maken.
Om het wel leuk genoeg te maken wat flockfolie en een bandje er aan gemaakt, want het moet wel aantrekkelijk blijven voor een knul van 4 jaar. Zijn opdracht was dat er een hamer en steeksleutel op moest staan..... met het resultaat was hij super blij, heeft het al heel wat gedragen! Dit keer wel een maatlabeltje er in genaaid, zodat straks als kleuter er uit gegroeid is en peuter groter is, ik niet te laat ben om het in zijn kast te leggen.





De peuter hier in huis, weet ook al prima wat hij wel of niet wil aantrekken. Al maanden had hij mij gezegd dat hij van een bruine ribstof een broek wilde..... Dus ik ging aan de slag en aangezien ik mezelf opgelegd heb om eerst alles wat ik in huis heb op te gebruiken... UWYH (use what you have) heb ik het boven stuk gevoerd met het stofje van het hemeltje van de wiegbekleding van onze eerste telg en de sluiting met Kam snaps gemaakt (oké stiekem moest ik toen toch nog een andere kleur bruin daarvoor aanschaffen, want met geel werd het wel heel erg knallerig). Peuter was er alles behalve blij mee.... hij wilde ook een hamer, een steeksleutel en een schroevendraaier zoals zijn grote broer hebben. Nog wat extra werk erbij.... en uiteindelijk heeft hij hem 1 keer gedragen. "Ik niet mooi vind" was zijn commentaar.... Begrijp jij het? Gelukkig loopt er nu ergens anders een peuter in deze broek rond die er wel heel blij mee is!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...