donderdag 26 juli 2012

Laatste badstof opgebruikt



Van het laatste restje badstof wat over was van de badjas van peuter, heb ik een capuchonhanddoek gemaakt, een washandje en een gewoon handdoekje.
Bij nader inzien is de gewone handdoek, veel te lang geworden. Ik dacht dat het te klein zou zijn als ik er 2 handdoekjes voor op het toilet voor zou maken. Nu hij in gebruik is, vind ik dat ik hem toch kon halveren.




Ik heb de handdoeken voorzien van katoenen biasband. Daarvoor heb ik mijn biasband-voetje maar weer eens uit de kast gehaald. Ik blijf er een haat-liefde verhouding mee houden. Misschien ook wel omdat ik het voetje te weinig gebruik. Regelmatig verschuift de stof toch uit het voetje of trilt het schroefje voor de breedte instelling van het biasband wat losser, waardoor alles ook weer verschuift. Ik weet nog steeds niet of ik het nou echt een aanrader vind....


Maar goed, hoe werkt dat voetje? Je stelt de breedte van het biasband in door aan een schroefje aan de zijkant te draaien. Boven op het voetje zie je ook een cm weergave genoteerd staan. Vervolgens schuif je het biasband gevouwen door het voetje. Op de foto zie je aan de bovenkant het gleufje waar de biasband doorheen loopt. Onderaan zit zo'n zelfde gleufje. Daartussen is ruimte om stof door te laten schuiven. In principe zou je stof dan perfect recht voorzien worden van het biasband..... alleen bij mij verschuift het dus met regelmaat. Op zich lijkt het een geniaal systeem en neem van mij aan, als het goed gaat, is het dat ook en gaat het heerlijk snel, een mooi stiksel... maar ja op andere momenten denk ik er heel anders over.

3 opmerkingen:

  1. Ik geef toe, het is even wennen dit voetje, maar ik zweer erbij! Alleen bij naden of dikke stukken, schiet het er bij mij ook wel uit... En ik vind het lastig dat je niet netjes kan eindigen bij cirkelvormige projecten...
    maar vergeleken bij de methode zonder dit voetje, nee... ik kan hem niet meer missen hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm dus in dit geval is het echt, oefening baart kunst?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah voila weer iets bijgeleerd. Er zit bij het naaimachine van mijn mama ook zo'n voetje en ik had geen idee waarom eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...