donderdag 8 november 2012

Busy bag, knikkerdoolhof!

Busy bag, knikkerdoolhof van restjes stof


Met het kleuren dilemma wat in mijn hoofd blijft rondspoken, welke kleuren ik moet kiezen voor een nieuw product in mijn shop, heb ik vanochtend deze twee schoenkadootjes gemaakt.

Super simpel, idee ergens op het wereld wijde web gezien. Wat wel van mezelf komt, zijn de kijk-venstertjes. Mijn knullen kennende willen ze weten wat er dan toch tussen de stof zit...... en aangezien ik van eerdere busy-bags nog transparant tafelzeil overhad, heb ik dat mooi hiervoor gebruikt. 
Ik heb van een kleurplaten site 2 doolhoven gehaald, vergroot zodat de knikker ook echt tussen lijntjes door kon. Vervolgens heb ik gewoon over het papier heen gestikt met een jeansnaald die natuurlijk nodig is om het tafelzeil te stikken. 
Overigens, als je dit ook wil doen, neem een kleine steek! Ik gebruikte voor de eerste, het onderste doolhof, steeklengte 3,5. Als je dan het papier verwijdert, dan trek je lussen in je stikwerk. Zonde dus! Ik ben daarna dus allen nog eens gaan stikken. De tweede voor peuter, stikte ik met een steeklengte van 2,5 en dat ging prima!


Voorbeeld hoe je een busy bag knikkerdoolhof maakt.


Ohja en mochten jullie een idee suggestie hebben wat kleurkeuze betreft voor een kant-en-klaar applicatie pakket voor meisjes van flex- en flockfolie..... ik houd me aanbevolen.
Voor flockfolie heb ik paars en magenta in de planning, maar wat de flexfolie betreft ben ik er nog niet uit... rood en paars, paars en fuchsia, rood en aqua groen ......  of?????

7 opmerkingen:

  1. Dat ga ik binnenkort ook eens proberen.
    Ik heb pas een rokje gemaakt met een bambi van flexfolie, die roze met glinstertjes, geweldig vindt dochterlief het. Mischien die met paars? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee. Ik stuitte hier gisteren toevallig op, maar heb het direct gebruikt om te maken in mijn naailes voor kinderen vanmiddag. Ons doolhof had smallere paadjes, we hebben er dus een kraal ingestopt. Het is precies klaargekomen in 1,5 uur.

    De kinderen hebben zo goed geoefend in het recht stikken en op precies op het goede plekje beginnen en stoppen. Dank je wel voor het idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond dit een superleuk idee .
    wou het voor mijn kleinzoontje maken in fleece.
    Ik tekende de tekening op zijdepapier en stikte op het zijdepapier met een smalle, maar niet te dichte zigzag.
    helaas.....de restjes zijdepapier blijven hardnekkig tussen de steekjes zitten.
    Wie zich dus ook waagt aan zo'n toffe knikkerdoolhof : gebruik avalon ( borduurwinkel/wateroplosbaar) in plaats van zijdepapier.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...