donderdag 6 december 2012

Overlock - handleiding

Overlock handleiding Bernina
Ik heb nu een jaar of 4 mijn overlock-machine. De meesten zullen na zo'n lange tijd hun machine prima kennen. Nou ik kan zo ongeveer met mijn ogen dicht hem inrijgen en ik kan prima rechte lijnen locken.... en dan houdt het wel op. 
Regelmatig heb ik overwogen om eens een lesje te gaan volgen. Maar goed, daar is het om verschillende redenen nooit van gekomen. Misschien juist ook, wat je niet kent, dat mis je niet. Nu kwam ik toevallig hier terecht. Er ging een wereld voor mij open! Nog een beetje verder lezen en toen vond ik dus dat er een uitgebreide handleiding van Bernina was.... onder het mom van ik ben "bijna" jarig (duurt nog ruim 2 maanden) besteld en gisteren in huis! Wat kan er veel mee, mijn handen jeuken om alles uit te proberen!

13 opmerkingen:

  1. Heb je zelf een Bernina dan? En er nooit een handleiding bij gekregen?? Heel vreemd hoor. Ben ik wel benieuwd wat daar zoal in staat (blinde zomen, rolzomen, dat soort dingen...?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, ik zie bij Emma en Mona wel tips staan die ik ook niet in mijn handleiding heb trouwens :)

      Verwijderen
    2. Ik heb de Bernina 800DL en nee, ik heb nooit zo'n uitgebreide handleiding erbij gekregen... vreemd vond ik ook. Een klein "boekje" van iets van 10pag in 3 of 4 talen hoe je hem in moet rijgen, rolzoom moet maken en kleine instellingen. Hier staat echt veel meer in... http://www.vandoornnaaimachines.nl/shop/Handboek-voor-overlock-p-640.html (heb hem daar overigens niet gekocht, maar wel mooi overzicht wat erin staat)

      Verwijderen
  2. Welke lockmachine hebben jullie? Ik ben aan het sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ging iets fout ;). Ik heb de Bernina 800DL

      Verwijderen
    2. Ik heb een Singer van 20 jaar oud ofzo ;) Dus die verkopen ze niet meer en ze schijnen ook niet meer van die kwaliteit te zijn.

      Verwijderen
  4. Hoi MaMarieke,
    Wil je even laten weten dat ik een lapje van je heb ontvangen met de lapswap.Heb er ook een blogje over geplaatst.
    Groetjes Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de allerliefste oma van de hele wereld26 juli 2013 om 20:10

    Help ! Ik heb er gisteren eentje gekregen van mijn lieverd voor mijn verjaardag, maar er is al een draad losgekomen en ik kan die draden er niet meer inkrijgen. Er is ook iets niet juist met de spanning vermoed ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja toch in de handleiding van je machine kijken en stap voor stap helemaal opnieuw inrijgen verwacht ik zo.

      Verwijderen
  6. Ik heb ook de 800dl gekocht en vind het ook nogal raar dat je voor die prijs maar zo'n ietsepietsie handleiding meekrijgt...
    Een keer een dag les gaan volgen...de tweede les stel ik nog maar wat uit want de lessen zijn duur en ook de uitgebreide handleiding kost nog wel wat...
    Ze verkopen toch ook geen auto's waar je een aparte handleiding voor nodig hebt om te weten hoe je de radio opzet, de mistlampen aansteekt, ...
    Bij mijn volgende machine zal ik eerst wel eens twee keer nadenken of het nog een Bernina zal zijn...voor die prijs mag je de mogelijkheden van je machine toch echt wel van 'naaldje tot draadje' kunnen opzoeken, niet?
    En 't is nu niet dat die tekeningen in die summiere bijgeleverde handleiding sowieso al de duidelijkheid zelve is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het helemaal met je eens hoor! Het boek is wel echt super fijn... maar eigenlijk zouden ze dat er gewoon bij moeten leveren. Ik had zelf helemaal niet eens les erin gekregen of bij de aankoop gehad. Succes, gewoon alles proberen!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...