maandag 15 juni 2015

Week 1, Flight to Fancy, Scheepjes CAL 2015

5 dagen geleden heb ik mijn eerste haaklesje gegeven! Mijn moeder was de gelukkige.... of nou ja, dat hoop ik dan maar dat zij dat ook zo ervaren heeft.
Ik heb haar het peacock pakket gegeven voor alles wat ze de afgelopen tijd voor ons gedaan heeft. Na een haakpauze van 30 jaar, heeft zij dus de haaknaald weer opgepakt. Natuurlijk ga ik haar bijstaan en helpen en ik hoop echt van harte dat ze door gaat zetten en er plezier in gaat hebben, om straks ook zo'n mooie omslagdoek te kunnen dragen!

resultaat van woensdagochtend

Het resultaat van de eerste haaksteken op woensdagochtend. Mijn moeder haakt dus het peacock (pauw) pakket, ik heb uiteindelijk toch voor de hummingbird (kolibrie) gekozen.
De eerste bloemen waren veel te strak gehaakt. Ik kwam tot 8,5cm wat dus eigenlijk 9,5 cm zou moeten zijn. 

8 bloemen, flight to fancy, patroon week 1, scheepjes CAL 2015

Mijn 8 bloemen van de eerste week. Echt prima werkje om tussendoor of erbij te doen. Geen urenlange haaksessies om deze week tot een goed eind te brengen.
Ik zie trouwens op de foto dat het juist lijkt dat mijn bloemen wel heel verschillend zijn van grootte. Echt is er een verschil van slechts 2 mm maximaal in doorsnede. Heb de ene al wat meer uitgerekt dan de ander, dat zal het verschil wel zijn.
 De bloem rechtsonder heb ik even voor de foto droog gespeld. Eigenlijk wil ik liever wat meer delen tegelijk gaan blocken, maar stiekem krijg ik ondertussen toch wat kriebels dat het wellicht toch gedaan moet zijn voor het nieuwe patroondeel wat komende woensdag online komt. Ik ben benieuwd en wacht in spanning af!
Ach als dat zo is, kan het altijd nog en naai ik eerst de jurk voor dochterlief af.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...