donderdag 24 maart 2016

Billie, Zonen09 test

Wauw wat een geweldig patroon is de Billie van Zonen09!

Natuurlijk had ik er al veel enthousiaste verhalen over gehoord en gelezen, maar even onder ons ik vond de aanschaf best kostbaar. Is dat het patroon echt wel waard? Mij hield het tegen, totdat ik tijdens de samen-naaidag in februari, (hier las je al over die dag) het Billie patroon van Zonen09 in het echt zag. Wat een mooi pakketje. een dikke map met een patroon op stevig papier, heerlijk dat moet gewoon lang meegaan. Een handig boekje hoe je het shirt naait met stap-voor-stap foto's. Oke, om heel eerlijk te zijn heb ik dat niet nodig, maar voor beginnende naaisters is dat wel super fijn!
Het was dat moment dat ik  besloot na een lang jaar van dubben, dat ik graag verkooppunt van de Zonen09 patronen zou gaan worden! Uiteraard hoort daar ook het testen van de patronen bij. Want zomaar iets aannemen van anderen, dat doe ik niet als ik iets wil verkopen. Noem me maar eigenwijs..... ;)

Billie Zonen09 shirt patroon

Gisterenavond even snel mijn knullen opgemeten, 2 exemplaren in huis van bouwjaar 2007 en 2009. Voor de oudste pakte ik maat 152 smal. Met een bovenwijdte van 67 cm zat hij eigenlijk tussen maat 140-146 in. Maar met zijn 150cm (misschien ondertussen al langer, ik meet hem niet dagelijks ;) ) koos ik toch voor maat 152. Ruglengte had ik bepaald en ik had maar eens besloten om echt eens niet aan het patroon te veranderen. Kijk zelf maar:

Billie Zonen09 van Taxi stof

Een perfect tshirt!
Prima wijdte (nog iets op de groei, maar dat wist ik omdat de bovenwijdte natuurlijk eigenlijk bij een kleinere maat zou passen), wat mij betreft had hij iets langer gemogen, maar zoonlief is dat niet met mij eens. 

Billie Zonen09  tshirt

details tshirt Billie Zonen09

Nog wat details, ik zoomde op de zoomnaad van het patroon met de coverlock. De halslijn heb ik met een enkel stiksel gewoon op de naaimachine gedaan.

Conclusie? Dit patroon ga ik echt veelvuldig gebruiken. Een absolute aanrader! 
Een geknipte versie voor zoonlief 2 ligt klaar, ben heel benieuwd hoe hij het shirt gaat passen. Binnenkort zien jullie het resultaat.


PS Heb je zaterdag 2 april nog niets te doen? Er is nog een enkel plekje over om te komen naaien, tips, advies en inspiratie op te doen. Hier vind je meer informatie.


4 opmerkingen:

  1. Ah er is al eentje af :) Lekker snel inderdaad. Ik zie dat jouw zoon ook smal is.
    Ik wacht nog even met de zomershirts naaien. Volgens mij zit de oudste middenin een groeispurt. Ik kijk straks wel een keer hoeveel shirts van vorig jaar nog passen en wat er eventueel bij gemaakt moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dit patroon ook gekocht na een paar jaar zoeken maar een goed basis patroon voor shirts. En het is werkelijk waar zijn geld waard. Hier zul je vast nog veel meer van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi shirt, jammer genoeg kan je het patroon niet meer kopen.
    Ze stopt nl met papieren patronen.
    Zou jij mij kunnen helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai, volgens mij kun je het patroon wel digitaal nog kopen bij zonen09 zelf. Succes. Marieke

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...