vrijdag 30 december 2016

Jaaroverzicht 2016

Ik zie al veel jaaroverzichten voorbij komen. 
Nog nooit heb ik er aan mee gedaan, maar dit jaar maak ik ook maar eens de balans op.

Dit jaar heb ik 49 naaisels gemaakt 
(daarbij tel ik al die kleine traktatie zakjes gewoon als 1 naaisel ;) ).

Ik dacht dat ik niet veel voor mezelf genaaid had, maar dat zijn toch nog 9 stuks geworden. De zomerjurken en tshirts was ik al even vergeten, terwijl ik die echt heel veel gedragen heb. Topper voor mezelf is het connections shirt. Super veel gedragen!

meest gedragen zelf genaaide kledingstuk

Met stip op 1 naaide ik voor mijn dochter, 24 kledingstukken, op verzoek of zelf bedacht. De zwierjurken zijn natuurlijk meest favoriet. Alhoewel haar smaak wat aan het veranderen lijkt.

Ook voor de knullen heb ik dit jaar ook wel wat genaaid. Voor de oudste 4 shirts/truien en de middelste 5 shirts. De topstukken? Dat zijn zeker de laatste truien. Daar lijken ze wel in te wonen. Zodra ze uit de was komen, hebben ze hun trui weer aan.
favo trui oudstefavo trui middelste
Mijn man heeft dit jaar ook geluk gehad. Ik naaide wel 2 kledingstukken voor hem. Waarvan de boxer helaas de kledingkast niet gehaald heeft... de pijpjes waren te smal. De It's a fits trui die ik voor hem maakte, is wel echt een topper! Die draagt hij super vaak. 

Tot slot naaide ik nog 3 tasjes, van die meeneem dingen voor in je handtas, 25 zakjes voor de traktatie van dochterlief en een suprise voor de oudste. 

Hoeveel stof ik verbruikt heb? Ik heb geen idee. 
Het meest belangrijkste vind ik nog wel dat ik echt de naaizin weer helemaal terug gevonden heb! 

Ohja en dan vergeet ik helemaal dat ik een cirkelvestje nog voor dochterlief haakte. Die wordt echt vaak gedragen. Zalig warm, soms te warm zelfs. Verder begon ik dit jaar ook aan een temperatuur deken. Tot in mei ben ik gekomen. Daarna ben ik afgehaakt vanwege problemen met mijn handen. Gelukkig gaat dat veel beter, maar de haaknaald laat ik nog even liggen. Heb ook besloten om de deken niet meer af te gaan maken. Het was niets voor mij, elke dag hetzelfde vierkantje. Ik werd er een beetje kriebelig van, het werd een moetje, in plaats van dat ik er plezier aan beleefde. Ondanks dat het heel mooi werd, maak ik het dus niet af. Ben blij dat ik die knoop destijds doorhakte...

Voornemens voor 2017? Ik denk er nog even over na. 

Voor nu...

iedereen een fijne jaarwisseling 
en alvast een heel creatief 2017!

13 opmerkingen:

  1. Dat is toch een hele prestatie, 49 stuks! Fijne jaarwisseling gewenst.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!! Volgens mij heb jij het dubbele weg genaaid. Ik vind het altijd een feestje om je blog te volgen :). Jij ook een fijne jaarwisseling en een creatief 2017!

      Verwijderen
    2. Ik heb de 'administratie' erbij gepakt en kom tot 65 stuks. Dus het valt wel mee dacht ik zo 😉

      Verwijderen
  2. Prachtig toch?! En als het zo graag gedragen wordt: daar doe je het voor!
    Even m'n schriftje erbij gepakt waarin ik bijhoud wat ik maak: 98 stuks dit jaar :-0 Meer dan ooit, en meer dan ik ook had gedacht! Moet ik wel zeggen dat ik de eerste helft van het jaar volledig ouderschapsverlof had en me heerlijk kon uitleven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. WAUW wat een aantal zeg :). Wat leuk dat jij het ook nog in een schriftje bij houdt... want op je blog zag ik ook heel veel voorbij komen de laatste tijd. Post je niet alles? Fijne jaarwisseling alvast en uiteraard een creatief 2017!

      Verwijderen
    2. Nee, niet alles staat op m'n blog ;-) Het komt er niet altijd van om foto's te maken en te posten, dat is een uitdaging opzich... Daarnaast heb ik afgelopen jaar ook bijv. het e.e.a. gemaakt voor nichtjes dus daar heb ik geen foto's van gepost en voor het verjaardagsfeestje van m'n oudste maakte ik 8 prinsessenjurkjes waar ik ook geen foto van heb geplaatst ivm privacy van de meisjes enz.
      Jij ook alvast een fijne jaarwisseling en bedankt voor je creatieve inspiratie én de uitdaging waardoor ik net nog wat extra vaart maakte ;-)

      Verwijderen
  3. Zo dat is best veel leuk overzicht.
    Fijn ook dat het meeste toch ook graag gedragen word daar doe je het voor.

    Hele fijne jaarwisseling en een mooi 2017.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, uiteraard jij ook een mooi, gezond en creatief 2017!

      Verwijderen
  4. Lekker creatief geweest dit jaar! Leuk!!!
    Weet nog wel een leuk voornemen hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vaker afspreken en gezellig samen achter het machientje kruipen :P .

      Verwijderen
  5. Mooi hoor!! Leuk dat je er weer zoveel plezier in hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 49 afgeronde naaiprojecten dat zijn er bijna iedere week. Ik weet niet hoever ik zou komen. Ik heb een blogbericht gemaakt over de voor mijn 9 bijzondere momenten in 2016. Veel naaiplezier voor 2017 toegewenst en met weer mooie afgeronde naaiprojecten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Poe, zo als je het zo zegt, dan is het inderdaad best veel. Ik had het nog helemaal niet naar weken omgezet.... :). Ben ook bij jou op je blog langs geweest! Leuk om het anders aan te pakken met die 9 bijzondere momenten. Jij ook een gezond en creatief 2017 gewenst!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...