zaterdag 17 december 2016

Uitdaging 10, te weinig stof....

Oke, ik hoor jullie hier al lachen... MaMarieke te WEINIG stof *proest*.

Laat het me even uitleggen. 
Deze week kreeg ik prachtige stretch sweat binnen, je weet wel van die uber zachte jogging met een beetje stretch, echt heerlijk. Aangezien onze griet echt een gebrek aan truien heeft, heb ik toen direct 2 keer een halve meter afgeknipt en direct mee gewassen. 

Nu zag dochterlief de Foliis patronen van Sofilantjes in mijn atelier zwerven, ze was heel duidelijk dat ze die jurk wel wilde. Ach misschien met wat creatief gebruik van de stof, hoopte ik nog dat het misschien zou lukken. Ik tekende het patroon dus uit, om heel snel tot de conclusie te komen dat het echt niet ging passen uit de gewassen stof die klaar lag. Helaas voor haar, maar naaisel nummer 10 kon geen Foliis jurk worden. Ik heb toen het originele plan maar uitgevoerd en nog een Semper van Sofilantjes genaaid (t/m zondag 18-12-'16 10% korting op alle Sofilantjes patronen!). Ik maakte die al eerder in maat 110 en hij staat haar zo leuk! Het is ook echt een favouriet van haar! Kijk deze bedoel ik, klik.  Maar dit kleine meisje groeit redelijk door, dus een maatje groter zou zeker niet verkeerd zijn, maat 116 nu dus gemaakt. 


Semper Sofilantjes

Het is een leuk patroon, creatief effect met die zijstukken en naait echt heel makkelijk en snel! 


Semper Sofilantjes zak detail

Ik veranderde de afwerking van de zak. In het patroon staat er eigenlijk een aparte bies bij, maar ik verlengde de zak en tekende er een beleg aan. Sloeg het beleg terug en stikte het met dit super lieve hartjes sierstiksel van mijn naaimachine door. Ik vind het ecth een super lief detail! Helemaal blij dat ik dat gedaan heb.

Semper Sofilantjes op model

Ach het blijft een uitdaging om direct een fotoshoot te doen. Gekke bekken trekken, stoere poses en andere grappenmakerij is aan de orde van de dag... meisjes van net 5... :)

Overigens vind ik de truien vrij groot/lang vallen, want normaal zit ze wat lengte toch vaak al in 122 en deze 116 kan ze echt nog een hele tijd dragen. Alleen maar praktisch!

Uitdaging 10-10 / 1m stof, totaal 15m stof gebruikt


Overzicht uitdaging 10 naaisels voor 1-1-2017 

Met deze trui heb ik de uitdaging om voor het einde van het jaar 10 naaisels te maken gehaald! Eigenlijk sta ik versteld van mezelf als ik eerlijk ben. Het heeft me echt zo gemotiveerd om weer achter de naaimachine te gaan zitten. Al mijn naaiplezier is weer volledig terug. Ik heb ook echt zinvolle dingen genaaid, niet genaaid om alleen het naaien voor de uitdaging. Ik stop zeker nog niet. Wel zal het naaien op een iets lager pitje te komen staan nu de kerstvakantie in zicht is verwacht ik zo.


9 opmerkingen:

  1. Hele leuke sweater! De verlengde versie zou haar ook heel leuk staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petje af! De hele uitdaging gehaald. En hernieuwde zin om aan de slag te gaan.
    Ik ga na de feestdagen een poging wagen om mijn naaimachine weer meer te laten draaien....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige prestatie: 10 creaties af. En deze laatste met wat pas- en meetwerk is ook weer geslaagd. De groene kleur staat haar goed en de hartjessteek is een erg leuk detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat! uitdaging behaald! En met mooie resultaten en wat ontzettend fijn dat je je zin in naaien weer hebt gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Wat een uitdaging! Een dikke pluim in elk geval voor deze schitterende creaties en vooral voor het behalen van de eindmeet!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een leuke trui. Ik heb je een mail gestuurd voor de stof ;-) Dochterlief wilde deze direct van het nieuw bestelde patroon!

    En gaaf dat je de uitdaging nu ook zelf gehaald hebt. Top gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Ik ben zelf ook fan van de Semper, een heerlijk patroon dat hier ook al meermaals gemaakt werd. Superleuk wat je met het zakje gedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 10 van 10, wat ben je snel gegaan!
    Ook weer een mooi exemplaar en die hartjes zijn echt leuk ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi, en het detail aan het zakje is echt fantastisch, geeft het nog een extra touch!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...