maandag 26 december 2016

Uitdaging 11, nog een jurk voor mezelf

Afgelopen woensdag plaatste ik deze foto van mijn dilemma op mijn facebook pagina.

Wat te doen, naaien of uitpakken?

Ik had die dag wat pakketten binnen gekregen en ik wist dat er donderdag nog meer voorraad binnen zou komen. Maar tegelijk had ik ook nog het probleem dat ik geen outfit voor zaterdag nodig had, op donderdag nog voor het school kerstdiner moest koken en vrijdag voor zaterdag moest koken. Tja..... ik besloot voor mezelf te kiezen en de stof te snijden. Daarna toch de dozen uitgepakt.

Donderdag, na de hele middag in de keuken gestaan te hebben en op school geholpen te hebben, was ik te moe om nog een steek te naaien. Het werd vrijdag. De kinderen waren thuis, bestellingen moesten de deur uit, boodschappen gedaan worden en nog de glutenvrije varianten voor het eten voor zaterdag gemaakt worden. Waar haalde ik mijn tijd vandaan?
Vrijdag middag, nog geen steek genaaid.... losse lappen, HELP! 
Uiteindelijk eind van de middag gestart, tussendoor nog eten gekookt voor de vrijdag en toen de kinderen op bed lagen, de rest van de jurk in elkaar gezet. Vrijdag om 22:15 was hij klaar... ruimschoots op tijd toch *uhm* .
Het resulteerde dat ik zaterdagochtend nog een stapel glutenvrije pannenkoeken aan het bakken was en het vlees voor mij en onze knul bakte, vlak voordat we in de auto moesten stappen.
Maar hé, ik had een jurk om aan te trekken :).

halslijn met elastisch paspelband afgezet

De halslijn heb ik met elastisch paspelband afgezet. Dat vind ik nog steeds zo ideaal, makkelijk en snel werken met een mooi resultaat.

overslag jurk Ottobre 6-2016

De stof kocht ik laatst in de uitverkoophoek bij Kateris. Wat het precies voor stof is weet ik eigenlijk niet. Het voelt wat wollig aan, heeft minimaal stretch en draagt heerlijk! Helemaal blij ermee. Zaterdag avond laat nog even deze foto gemaakt.
Patroon is gelijk aan deze jurk. Ik heb hem nog 8cm in totaal ingenomen, moet de mouwinzet nog wat veranderen, maar verder prima jurk!

Patroon: Ottobre woman 5-2016 overslagjurk
Stof: Kateris
Uitdaging: 11-10 / 2,5m stof gebruikt, totaal 17,5m verbruikt

Overzicht uitdaging 10 naaisels voor 1-1-2017 


15 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens last minute naaien, maar het resultaat mag er zijn. Hoop dat je een beetje kunt onthaasten nu met de kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. prima gelukt hoor! Vanaf vandaag echt vakantie... geen kookvoorbereidingen meer, gewoon lekker bezig zijn, zwem4daagse, wat bestellingen verzenden, lekker op eigen tempo (oke met 3 koters om me heen hahaha) Jij weer beter?

      Verwijderen
  2. Nog net gelukt dus! Leuk stofje!

    Maar met minimale rek toch niks voor mij.
    Nu lekker ontspannen?

    Fijne dagen verder.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk ontspannen, dank je! Inderdaad is het wel wat secuurder naaien dan tricot, maar daar houd ik ook wel van ;).

      Verwijderen
  3. Keurig op tijd, toch? 😉
    Wel handig om zoveel paspelband op voorraad te hebben 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Karteris bedoel je denk ik ��

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, precies op tijd klaar 😇
    Mooie jurk, staat je goed dit model.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dozen uitpakken met voorraad is toch ook een feestje?

      Verwijderen
    2. Hahaha op zich wel, maar dit was allemaal al standaard collectie voorraad, niets nieuws ;). Nieuwe spullen zijn pas echt feestjes om uit te pakken... helemaal nieuwe stoffen, maar de voorjaarscollectie duurt nog even.

      Verwijderen
  6. prachtige stof! de kleuren staan je zo mooi! Fijn dat het gelukt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ha, ik was al benieuwd of het nog gelukt was zo last minute nav je facebook berichtje. En ja hoor: keurig op tijd ;-) En mooi geworden ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. soms lijkt het wel of ik beter presteer onder enige druk.. *oeps

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...