zondag 4 december 2016

Uitdaging 6, Within Temptation en Elsa jurk

Ons meisje was gisteren jarig, 5 jaar geworden. Haar wensen? 
Een Elsa jurk of een jurk zoals de mevrouw van Within Temptation,
want dat is haar favoriete muziek. Ja echt waar, zelfs op de wc op de camping deze zomer werden de liedjes van Within Temptation door haar gezongen, veel al fonetisch, maar sommige teksten ook echt kloppend en echt herkenbaar :).

Ik kocht 3 meter blauw satijn. 
Ik scoorde op de Sancho clubdag een lapje kant in de kringloop hoek. 
Na lang wikken en wegen koos ik voor de Elodie en ging aan de slag.
Gebruikte maat 116, lengte 134 want lang moest hij zijn uiteraard.

Elodie in satijn

Elodie in satijn met wat kant

Het kant heb ik eerst aan het voor- en achterpand gelockt en zo deed ik het ook met de mouwtjes. Daarna heb ik het pas in elkaar gezet. Eigenlijk werkte ik voor 1 van de eerste keren met kant. En zag dat dat niet zomaar onder de machine door kon gaan. Uiteindelijk heb ik het op patroonpapier gelegd en dat mee gestikt zodat het kant netjes zou blijven.
 Ruim op tijd was de jurk klaar, toch wel een prestatie voor mij, want ik ben eigenlijk toch wel vaak van het last-minute naai werk. Maar afgelopen dinsdag, 4 dagen voor haar verjaardag!, was hij af.

volgens mij is ze blij!

Volgens mij is het wel duidelijk hoe blij ze er mee is!
Wij geven altijd de kadootjes op bed, tja en de jurk moest direct aan, vandaar de prachtige coupe ;).

Zwiertest geslaagd!

En het zwieren moest natuurlijk ook direct uitgetest worden!


mooi he?

Tja en ik had ook nog ergens een diadeem gevonden dat maakt het helemaal af. 
Vanwege de temperatuur dacht ik dat het verstandig was om een wit shirt eronder te doen. Daar dacht madammeke iets anders over, dat was veeeeeel te warm ;). * lees een prinses heeft dat echt niet mama!*.

Jarige prinses met elodie zwier jurk

Dus ons jarige prinsesje heeft de hele dag met blote benen en armen rond gelopen, gedanst, geknutseld en genoten.
Ook tijdens een belletje met haar oom, ging het zwieren door.

Stof: satijn en kant
Patroon: Elodie
Uitdaging 6-10 / 2,5m stof, totaal 9 m stof verwerkt





15 opmerkingen:

  1. Wat een mooi resultaat! En nog van harte gefeliciteerd met je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig resultaat. Gefeliciteerd. Wat worden ze snel groot hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://mamaljemaakthet.blogspot.nl/2012/07/2-prinsessenjurken-la-elodie.html?m=0

    Hij is super gelukt! Deed mij gelijk denken aan de verlengde Elodie die ik in tweevoud maakte toen mijn meiden zes waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! De jurk staat je schatje erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Errug goed gelukt!!

    En nee, daar hoort geen shirt onder. Misschien koop/maak je een vestje wat eigenlijk uit alleen mouwen bestaat. Dat zie ik mijn kleindochter er vaak bij dragen!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig wat leuk gelukt zeg!
    En dat ze er blij mee was,dat straalt ze wel uit op de foto's!
    Eer Van je werk zo! Fijn!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie jurk geworden en ze is er blij mee dat is het mooiste compliment dat je kan krijgen.

    corina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!! Zo'n lekker zwier model hé?! Jij gaat trouwens wel als een speer zeg voor de uitdaging! Hier heb ik ook al wel wat dingen liggen, maar de foto's moeten nog gemaakt....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je prinses en de blijjheid spat van het scherm!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf geworden...
    Leuk hoor dat enthousiasme van je meisje... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi feestelijk jurkje. En het kant uit de Kringhoek past perfect bij het feestelijke van het satijn. Je dochter is voorlopig nog niet uitgedraaid :D :D

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...