dinsdag 6 december 2016

Uitdaging 7, surprise surprise

pff wat een drukte zo deze dagen. Ik heb het gevoel dat ik geleefd word. 
Op zich begin ik altijd tijdig met voorbereidingen van Sinterklaas, lees een paar kadootjes kopen, maar de surprises en gedichten is echt altijd last-minute werk. Komt bij dat dochterlief 2 dagen voor Sint jarig is, dus nog wat extra werk aan de winkel. 

Onze kinderen kennen "het geheim van Sint". Althans, in principe want als er dan opeens zo'n levende Sinterklaas of zwarte Piet voor hun neus staat, dan lijkt het toch andere koek.

Maar goed, omdat ze het geheim kennen, trekken wij thuis dus ook al lootjes. Daar zijn we vorig jaar mee begonnen en ik vind het echt een leuke dimensie aan het feest geven! De geheimzinnigheid, het puzzelen wie wie heeft, verboden terreinen, briefjes etc, heerlijk!
Oke, ik weet altijd binnen 5 minuten hoe het zit, want ieder mag hulp van of mama of papa inschakelen bij het maken van een surprise en voor dochterlief van net 5 ook bij het maken van het gedicht. 

Maar goed dit jaar moest ik dus op 4 december, zondag ja, nog beginnen met de surprise. Tja en dat ben ik dan gaan doen, gewoon overdag, terwijl de jongens ook nog hulp nodig hadden... en zij maar vragen wat ik aan het doen was.
"oh ik moet wat voor een vriendinnetje uitzoeken hoe je wat het beste kan naaien" 
LOL ze trapten er gewoon in!

surprise chaos

Maar oke, als je dit op een hoopje ziet liggen, kun je ook nog niet echt bedenken wat het wordt.

Keren en vullen deed ik pas toen iedereen in bed lag!

onderdelen van de surprise

Het is een slang. Met klittenband kleven de onderdelen aan elkaar.

Slang is klaar

En aan het staartje een belletje.

daar gaat de bel

En waarom deze slang?
Ik heb onze oudste van 9 getrokken. Nu houdt hij wel van het computerspelletje slither. Nu zijn wij vrij streng in computer gebruik en wordt echt het wekkertjes gezet, want als we hun gang laten gaan kunnen ze blijven computeren, programmeren of gamen. Maar elke keer als hij dit spelletje speelt en het wekkertje gaat af, is het "oh mam nog even" .... en dat even is dan net zolang totdat hij af is, wat heeeeel lang kan duren. Nu dus deze slang zodat hij gewoon in real life verder kan. En gaat het belletje af, dan is het klaar :).

Hij vond het geweldig! Kon er zeker om lachen en heeft er al veelvuldig mee gespeeld. Dat vind ik dan wel weer heel erg leuk want dat had ik niet verwacht!

Stof: katoentjes uit de restjes stapel van voorraad kast
Patroon: zelf verzonnen
Uitdaging 7-10 / 0,5m stof ongeveer, totaal 9,5m verbruikt


6 opmerkingen:

  1. Hahaha, wat een leuke surprise! Kon zoonlief het waarderen of speelt hij nog steeds liever de digitale versie? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuke surprise geworden zeg.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! En fijn dat er ook surprises genaaid kunnen worden voor de uitdaging;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle naaisels doen mee! Het gaat erom dat je lekker bezig bent, plezier hebt en tijd voor jezelf neemt in deze drukke tijd! Heb jij toevallig ook een surprise genaaid?

      Verwijderen
  4. wauw prachtig, het verhaal erbij ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke surprise. Fijn dat het gewaardeerd werd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...