maandag 12 december 2016

Uitdaging 8 is voor mezelf!

Het eerste kledingstuk van de uitdaging voor mezelf! 
Ik naaide een overslagjurkje uit de laatste Ottobre women 5-2016. 
Wel heb ik elk patroondeel aangepast, verlengd, armsgat veranderd, mouwkop, schouderbreedte etc, een echt standaard maatje heb ik niet ;). Ik ben tevreden over het resultaat, alhoewel ik nog wel wat veranderingen aan zou brengen voor een volgende keer. Maar eerst ga ik deze eens dragen.



De halslijn heb ik afgezet met een elastisch paspelbandje. De zomen zijn gedaan met de coverlock. Ik hoop dat nu de stiksels goed blijven zitten, want ik blijf een haat-liefde verhouding met de coverlock houden. Maar daar een andere keer meer over.

Patroon: overslagjurk Ottobre women 5/2016
Stof: geen idee meer waar deze tricot vandaan komt, dacht van zo'n spectakel/festival of beurs
Uitdaging 8-10 / 3m stof , totaal 12,5m verbruikt


Overzicht uitdaging 10 naaisels voor 1-1-2017 
8. overslagjurk - voor mezelf





18 opmerkingen:

  1. Super een jurkje voor jezelf!! Overslagjurkjes zijn altijd fijne modelletjes, maar moeten bij mij ook altijd behoorlijk verbouwd worden (misschien zijn wij helemaal zo afwijkend niet, maar zijn de patronen dat :D :D :D )

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat vind ik nog eens een prachtig uitgangspunt! Dank je :)

      Verwijderen
  2. Staat je goed dit jurkje. Je kunt genoeg leuke jurken hebben! Het gaat lekker met je uitdaging zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! En wat handig dat je dat zelf kunt aanpassen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je goed. Wat maak jij mooie en fleurige dingen. De trui voor je man is erg goed geslaagd. Complimenten! Hierboven werd het het al opgemerkt en ik dacht het ook.... jij ziét wat er anders/beter kan en voert dat door. Een groot voordeel van het zelf naaien. Veel draagplezier maar met deze jurk gaat dat wel lukken want je hebt plenty mogelijkheden om de jurk steeds anders te dragen👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk fleurig. Staat je goed. En al 8 van 10 voor de uitdaging af. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je leuk!
    Vind het net een King Louie jurkje....zowel de stof als het patroon.
    Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat je leuk!
    Vind het net een King Louie jurkje....zowel de stof als het patroon.
    Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig jurkje, het stofje is ook heel mooi en past goed bij het patroon. En inderdaad: dat is juist het leuke en handige van zelf naaien: dat alles precies op maat is! Zelf heb ik ook geen standaard maat en daardoor vallen jurkjes uit de winkel niet mooi (bovenmaat is een maat kleiner dan ondermaat). Dus lang leve het zelf maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie jurk, hij staat je goed. Maar dat verbouwen van het patroon moet een hele klus zijn geweest. Is het niet handiger om het patroon zelf te tekenen?

    Je gaat wel lekker met de uitdaging.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt eigenlijk wel, maar mijn basispatroon is zo'n 4 jaar oud en stiekem weet ik hem zo snel niet te vinden *oeps* . Ben al bezig met een nieuw basispatroon, maar dan moet ik eerst nog een toille maken en laat ik daar nou net geen zin in hebben gehad ;)....

      Verwijderen
    2. Toch wel via ons systeem hahaha!

      Verwijderen
  10. Staat je goed! Ik moet nodig foto's maken, lopp ver achter in de uitdaging hahha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een heerlijk jurkje, ik heb hem ook gemaakt, alleen ik vind bij mij de strikband erg hoog zitten, die had iets lager gemogen. Ik heb het framilon elastie kgebruikt dat ik bij jou kocht.
    Superspul

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is grappig, ik zou hem juist gaan verhogen want ik vond hem nu te laag zitten. Geen mens hetzelfde :)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...