donderdag 15 december 2016

Uitdaging 9, op verzoek van grote knul

Ik naaide in deze uitdaging kleding voor dochterlief, manlief en mezelf. Middelste knul was vlak daarvoor al aan zijn trekken gekomen met een trui van een Abacadabra patroon. Dus logisch dat oudste knul een verzoekje had. Hij wilde een zelfde trui als ik voor manlief genaaid had, alleen dan zonder touwtjes. Genoeg van die heerlijke zachte stof in voorraad en Abacadabra 180 patroon uit de kast getrokken. 
Met zijn 9,5 jaar en 157,5cm lang zou je eigenlijk toch wel echt een 158 moeten maken, maar het patroon ging maar tot maat 152. Meten is weten en eventueel aanpassen zou geen probleem zijn. Uiteindelijk heb ik het patroon 8 cm versmald, lengte van de panden heb ik niet veranderd, wel heb ik de mouwen nog wat verlengd.

Abacadabra 180. maat 152

Uiteindelijk heb ik het patroon 8 cm versmald, lengte van de panden heb ik niet veranderd, wel heb ik de mouwen nog wat verlengd, breedte van de mouw heb ik zo gelaten, want die vallen zeker niet wijd (in tegen stelling tot de mannen versie van It's a fits).




Abacadabra 180, joggingstof

Hij is super blij met de trui. Ging vandaag gelijk aan naar school (ik naaide de trui gisteren).

Patroon: Abacadabr 180
Uitdaging 9-10 / 1.5m (die col slurpt stof!) 14m stof in totaal.

Overzicht uitdaging 10 naaisels voor 1-1-2017 

18 opmerkingen:

  1. Leuk zeg! Stoer ook! Leuk dat jij ook steeds voor je 'mannen' naait. Zelf doe ik dat nauwelijks. Af en toe voor jongste (1,5) en pas met deze uitdaging voor het eerst voor manlief, na meer dan 11 jaar *Ü* Het is altijd voor dochters of mezelf.... Nu ligt er nog wel het e.e.a. klaar voor m'n mannen. Dus snel aan de slag maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, wat zullen jouw mannen blij zijn met deze uitdaging, komen zij ook eindelijk eens allemaal aan bod! Wanneer start je volgende uitdaging?? ;-)
    Stoere trui en heerlijk dragen met zo'n col!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Ik moet wel zeggen dat deze uitdaging me enorm inspireert! Heb echt de zin in het naaien weer terug gevonden!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Heel erg leuk! En wat goed, je bent al bij uitdaging 9... Kan je straks lekker kerstvakantie vieren ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit mooi geworden!! Ik snap heel erg goed dat hij dit gelijk aantrok naar school.

    En grappig om te horen dat deze uitdaging meer inspireert. Ben ik dus niet de enige die dit heeft. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha nee, heerlijk he? Jij gaat ook als een speer. Dat wordt wat 21 januari...

      Verwijderen
  5. Wat een gaaf patroon. Die mannentrui, weet jij tot welke maat die gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaat tot maat XXL, maar is niet echt een duidelijk patroon, maar niet ondoenlijk hoor ;). Lees maar in mijn blogje. http://mamarieke.blogspot.nl/2016/11/3-dubbele-uitdaging-trui-voor-manmarieke.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat is dit een leukerd!
    Vind zelfgemaakte jongenskleding soms best 'soft' maar dit is superstoer. Gaaf stofje met een geweldig patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Tja de eisen van mijn mannen: je mag niet zien dat je het zelf gemaakt hebt en de stoffen zoeken we ook zelf uit.
      En vervolgens vertellen ze wel aan iedereen dat ik het gemaakt heb :):)

      Verwijderen
  8. Leuke trui!
    En dat hij meteen aan moest zegt genoeg!
    Je gaat goed!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie trui. Zoonlief vind hier deze stof ook leuk. En ik (en man en kids) vinden ook dat je niet moet zien dat het zelfgemaakt is.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie trui. Zoonlief vind hier deze stof ook leuk. En ik (en man en kids) vinden ook dat je niet moet zien dat het zelfgemaakt is.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo leuk als ze het meteen willen dragen! Deze trui is dan ook een echt toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...