donderdag 26 januari 2017

gezever en de kou, optimaal kraamkadootje

Een vriendinnetje van mij is onlangs bevallen en ik mocht natuurlijk de kleine komen bewonderen. Nu is het al even geleden dat ik voor het laatst op kraambezoek was *oeps is dit een teken dat ik oud aan het worden ben* en ik moest ook echt nadenken wat ik nou eens zou gaan maken.
Zeker om dat dit beebje nummer 3 in het gezin is, is er natuurlijk al veel in huis. 
Gelukkig kwamen er goede suggesties op de samennaaidag, inclusief patroon zelfs! 
Dank je Suzanne!

Dus ik maakte lekker warme en schattige knoopmutsjes, want met dit koude weer kan zo'n bolletje niet onbedekt naar buiten, en bijpassende zeverlapjes. 

knoopmutsjes en zeverlapjes


Het grappige was dat mijn vriendin juist na mijn beslissing om dit te maken, ook appte dat het ukkie wel van die driehoekige zeversjaaltjes kon gebruiken... voila het moest zo zijn. 
Als jullie dit lezen ben ik de kleine man aan het bewonderen, maar stiekem ga ik ervan uit dat ze er helemaal blij mee zijn.

De mutsjes en de kwijllapjes zijn dubbelzijdig. Ik voerde ze met gewoon een bijpassende uni tricot. Alles vond ik in mijn voorraadkast.Denk dat ik totaal voor deze 3 setjes 50cm tricot gebruikt heb. Mooi project dus voor restjes!

Voor de mutsjes gebruikte ik dit patroon, klik.
Voor de zeverlapjes/kwijllapjes deze van Piekewieke.

8 opmerkingen:

  1. Mooie cadeautjes en het ruimt ook nog lekker restjes stof op. Twee vliegen in 1 klap dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke en praktische kraamcadeautjes:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn leuke cadeautjes om te maken en te geven. En inderdaad je maakt gelijk mooi wat onhandige restjes op!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei wat een mooie mutsjes!!! Ik mag over 2 weken ook op kraamvisite, bij een tweeling. Het patroon voor de mutsjes komt dus als geroepen! ;) knipte jij er nog naadwaarde bij?
    Groetjes! Manouk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er geen naadwaarde aangeknipt en voetje breed gestikt. Ze zijn niet heel groot, passen perfect bij pasgeboren beebjes :)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...