woensdag 22 februari 2017

Super snelle Domi van Sofilantjes

De oudste wil een nieuwe joggingbroek. Zo eentje waar hij niet 4 keer overdwars inpast en die niet van billen zakt. 
Ik kreeg wel een heel lief verzoek of de broek voor donderdag af kon zijn. 
Op zich zeeën van tijd zul je denken, maar met een hele dag cursus, aansluitend een avond weg, een weekend met een ziek kind (denk dan ook aan die nachtdiensten die je er gratis en voor niets bij krijgt ;) ) en een middag kijklessen van de zwemlessen werd het toch wel een uitdaging.

Dus het moest iets snels zijn en eigenlijk eerst een test broek want voor de oudste heb ik de laatste 7 jaar geen broek meer genaaid. Ik koos voor Domi sweatpants patroon van Sofilantjes. Tekende wijdte maat 146 en lengte maat 164, enigszins geshockeerd want mijn grote knul moet nog 10 worden.
Hij wilde geen zakken, of toch wel, van die opgestikte, "maar dan zonder zichtbaar garen mam."
Ik kon hem niet overhalen en dus zei hij dat het helemaal niet hoefde. Scheelt mij weer wat werk ;), zeker bij een testbroek niet geheel vervelend.

Domi Sofilantjes joggingbroek

Echt binnen 1 uur vanaf een leeg patroon vel en een grote lap stof zat deze broek in elkaar! Daarbij ook nog grote knul geholpen met zijn quilt, dus echt niet keihard door gewerkt ofzo.
In de tailleband heb ik elastiek gezet, want koordjes knopen wil hij niet. Gewoon comfort en geen lastige touwtjes!

Resultaat is voor een proefbroek prima. Ach en een joggingbroek kan veel hebben ;). Maar voor een volgende broek ga ik zeker bij de bovenbenen nog wat versmallen en bij de billen en middenvoor kan ook nog wel de nodige stof weg. 
De passessie was eigenlijk weinig passessie aan. Nog even uitgedaan om het elastiek strakker te zetten om vervolgens de hele middag lekker comfi in deze broek aan te houden.

Hij is super blij, want het stofje is heerlijk zacht! Morgen mag hij aan naar school!

hoeveelheid verwerkte stof 1,2m 

4 opmerkingen:

  1. Dat zijn inderdaad snell broek om te maken. Helemaal zonder zakken. Ik neem ook een paar maten smaller en een grotere lengtemaat. Touwtjes verdwijnen hier zo nu en dan, zonde van het knoopsgat-maakwerk. Onze jongste zegt ook iedere ochtend: ik wil een zachte broek aan ( er liggen zeker 6 domi's in zijn kast).
    Oh jullie hebben deze week geen vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende week pas. Nog 1 dagje school. Middelste knul is jaloers op de broek.... dus ik heb ook hem beloofd om in de vakantie er 1 te maken voor hem. Denk dat ik hem wel kan overhalen tot wat leuk contrast stiksel ;).

      Verwijderen
  2. Hier zijn de verhoudingen ook altijd zo bij alledrie de kids: smal en lang. Vooral niet te hard tegenaan blazen want dan waaien ze weg.
    Erg leuk stofje ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha inderdaad, een extra uitdaging met dit weer om staande te blijven ;)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...