donderdag 30 maart 2017

huisjes Nivalis tuniek in een opwelling

Ondertussen begrijp ik dat ik niet de enige ben die verslaafd is aan naaien, zo bleek uit mijn berichtje van gisterenavond op fb. Ik legde de laatste hand aan mijn eigen shirt, keek op de klok en zag dat ik best nog wat langer in mijn atelier kon blijven. Mijn man was nog niet te klagen waar ik nou bleef (lees hij was ook heel hard aan het werk om een klus af te krijgen). Ik stond voor de kast en bedacht dat ik nog wel wat voor de kleine meid kon maken. Gewoon om haar te verrassen en omdat ze echt geen zomer kleding in de kast heeft liggen. Tja zou toch sneu zijn als ze de te kleine kleren van haar broers aan zou moeten ;). 

Dat super toffe digitale huisjes stofje lag me al een tijdje aan te kijken. Jullie denken natuurlijk dat het geweldig is om al die stoffen zo op de plank te hebben liggen... dat is het ook absoluut, maar de verleiding is zooooo groot om alle stofjes te gebruiken en ik heb ook nog mijn eigen kast hè? Dus shoppen in mijn eigen shop moet ik ook een beetje beperken, maar ik had juist ook 3 t-shirts (die volgen later nog) voor de jongens gemaakt met alleen maar stofjes die ik zelf nog in voorraad had. Dus mocht ik van mezelf ook een stofje bij mezelf kopen. YES!


Nivalis Sofilantjes, digitale huisjes, MaMarieke




Dat digitale huisjes stofje dus..... patroon is natuurlijk van beperkte hoogte, maar het voordeel heb ik dan wel dat ik het patroon er even op kon leggen. Ik wilde een simpel patroon gebruiken, want de stof spreekt voor zich. Het werd een Nivalis tuniekje met korte mouwen. Niet de kleine kapmouwtjes, maar ik maakte van de gewone mouw, een korte mouw. Lengte maat 122 gaat nog precies uit 1 paneeltje wat lengte betreft. Er is nog een redelijk stuk overgebleven in de breedte, denk dat ik daar nog wel een hemdje ofzo van maak.

Nivalis Sofilantjes, digitale huisjes, tuniek

Vanochtend had ik weer een troef om dochterlief uit bed te krijgen, ze lijkt nog niet de omschakeling te kunnen maken naar de zomertijd.
Een stralend koppie toen ze deze tuniek zag. Wel een shirt met mouwen er onder aan getrokken, want het was wel heel fris gisteren! Vandaag zonder shirt eronder, met lekkere blote armen! Lang leve de lente :).














Patroon: Nivalis van Sofilantjes, wel iets minder wijd uit laten lopen

7 opmerkingen:

  1. Die nivalis staat hier ook op mijn lijstje, maar schuift steevast naar achter door andere projecten. Nochtans echt een mooike! Daar moet ik duidelijk toch eens werk van maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi stofje. Dit patroontje past er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke opwelling 😉. Leuk patroon om deze stof te verwerken en de print volledig in tact te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kreeg deze stof vandaag van je binnen en ga er een Nivalis maatje 80 van maken! Ben benieuwd naar het verschil.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...