maandag 3 april 2017

Shirt voor mezelf, direct gespot door ontwerpster van de stof

Afgelopen vrijdag en zaterdag was ik naar de grote beurs in Keulen. Zo'n wahalla beurs voor ondernemers met heel veel stoffen, wolletjes, fournituren etc. Puur genieten! 
Zaterdag was het natuurlijk iets minder warm en daarvoor had ik vorige week nog snel even een basic shirt met 3/4 mouw genaaid. Zaterdag droeg ik het shirt dus voor het eerst. Ik naaide het van de retro flower stofje van tante Ema. Puur toeval (echt, want ik was niet voorbereid op stap gegaan en mijn beursroute niet gepland, tot grote verbijstering van menig collega) liep ik langs de stand van de ontwerpster van deze stof.  Tante Ema spotte mij direct. Ook nog even navraag gedaan bij haar, maar helaas is de stof helemaal uitverkocht... er is dus nog slechts 1 coupon, mocht je interesse hebben.

Maar goed, zo druk bezig vergat mijn man zomaar om een foto te maken bij de stand... en dus deden we een herkansing gisteren toen we heerlijk met ons gezin aan het wandelen waren op de Posbank. Wat is het daar toch mooi... (ook als de heide nog lang niet bloeit) en wat is het heerlijk om na 2 dagen weer gezellig met al je schatten op pad te zijn :).

Basic shirt MaMarieke

Mijn kleine schatten liepen een heel eind vooruit omdat wachten niet hun ding is ;).... maar ik kon ze nog zien.

Basic shirt 3/4 mouw MaMarieke

Ik gebruikte het basic t-shirt patroon wat ik heb en tekende daar 3/4 mouwen bij. De halslijn werkte ik af met een elastisch paspelbandje. Toch wel echt 1 van mijn favoriete afwerkingen. Snel, eenvoudig en mooi als zeg ik het zelf.

Tja en de afwerking met de coverlock ging ook weer als een speer. Had ik al eens gezegd dat ik zo blij ben met mijn coverstitch :).

Het shirt draagt heerlijk, helemaal blij mee. Gaan er zeker nog een paar komen, want niet alleen de kasten van mijn kinderen kunnen wat vulling gebruiken.

Patroon: basic t-shirtpatroon 
Stof: retro fowers tante Ema



10 opmerkingen:

  1. Hoi Marieke,
    Even nieuwsgierig, hoe naai je dan dd halslijn? Omslaan naar binnen met het paspelbandje eronder?

    Gr. Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm dat wordt toch echt eens hoog tijd dat ik daar een tuto over schrijf... krijg vaker die vraag ;). Maar een kort antwoord, zonder foto's: 10% rek afhalen, met goede kanten op elkaar op halslijn stikken, omslaan en met coverlock (of rekbare steek op je naaimachine) doorstikken. Succes!

      Verwijderen
    2. Tja, ik dacht dat het moeilijker zou zijn😎

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk shirt! Heerlijk hè van die basis patronen waar je zelf variaties op kunt maken:-)
    En ook ik ben benieuwd hoe jij dat paspelband verwerkt. (En een tutorial over elastisch biaisband zou ook welkom zijn.... dus mocht je nog eens tijd hebben;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Staat boven aan de lijst als er tijd is!! :) dus vrees dat het nog ff duurt, maar komt zeker (en anders mij gewoon nog ff herinneren ;))

      Verwijderen
  4. Leuk shirt! De kleur staat je ook heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap wel dat die stof uitverkocht is, zo leuk.
    Heerlijk zo'n basispatroon dat je steeds weer kunt gebruiken en zo mooi zit.
    Heb je mooie dingen gescoord op de beurs voor je webshop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :). Inderdaad heerlijk om zo'n basispatroon te hebben. Wil het ook eens proberen om er een jurk van te maken.... ben mijn geweldige jurk patroon kwijt. Ergens goed opgeborgen zodat ik het niet kwijt zou raken :(. En ja heb heeeeeel veel mooie dingen gescoord op de beurs. Nu alleen wachten, wachten en veel geduld hebben..... sommige dingen komen pas in september.....

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...