donderdag 25 mei 2017

Candy dress voor de naaiwedstrijd

Zo leuk om enthousiaste emails binnen te krijgen met foto's en verhaaltje voor de naaiwedstrijd! 
Je kunt zelf ook nog mee doen he? Lees hier alle details.

Maar nu de inzending van Danielle van Leeuwen, lezen en kijken jullie mee?

******

Na wat aanmoediging toch besloten om het jurkje in te zenden. Wat een leuk idee om zo het jubileum te vieren.
Als beginnende naaister was ik trots op het resultaat. En de blijde reactie van mijn dochter maakte het compleet..

Candydress lmv, naaiwedstrijd MaMarieke

Ik heb het patroon gebruikt van de Candy jurk van La Maison Victor maar wel iets aangepast. Voor de maatkeuze ben ik uitgegaan van de borstbreedte, zoals LMV zelf ook voorstelt. Ik heb het jurkje vervolgens verlengd, zowel het bovenlijf als het rokje. Ik heb hiervoor een goed passend vergelijkbaar jurkje van mijn dochter gebruikt om het goed op te meten. In tegenstelling tot het originele patroon heb ik ervoor gekozen om de hals, de mouwen en de zakken wel af te werken. Ik heb de zakken niet doorgestikt omdat ik het effect zo leuk vond. 

Candy dress La maison victor, naaiwedstrijd MaMarieke

Daarnaast heb ik aan de zijkanten een bandje erop genaaid als finishing touch! Dit heb ik gedaan voordat ik het bovenlijfje en het rokgedeelte aan elkaar heb gezet. Dat was even opletten om het bandje mooi recht door te laten lopen. Tot slot een felroze koord er doorheen voor een vrolijke zomerse look.
De stof die ik gebruikt heb is een sweatstof met een heerlijke zachte binnenkant en mede daardoor bij mijn dochter meteen favoriet om te dragen!

Candy dress La maison victor, naaiwedstrijd MaMarieke

*******

Dank je wel Danielle, ik kan me voorstellen dat jouw dochter hier heel blij mee was! Dat ze het jurkje maar veel mag dragen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...