zaterdag 27 mei 2017

Van alles tegelijk naaien? Leuk voor de naaiwedstrijd

Nog steeds komen er inzendingen binnen voor de naaiwedstrijd vanwege mijn 5 jarig bestaan, die tot en met zondag 28 juni loopt. Je kunt dus nog net mee doen, maar dan moet je wel snel gaan zijn ;). Lees hier alles.

Deze keer kreeg ik van Cella van Dijk 3 inzendingen. Zie hier wat zij maakte.

**********
Hierbij mijn inzending voor de naaiwedstrijd. Een beetje op het laatste moment, maar ik heb de neiging om aan meerdere projecten te gelijk te werken. Ik naai nu ongeveer 1 jaar en heb 3 dingen om in te zenden.

Abacadabra 165, naaiwedstrijd MaMarieke


1. Project 1 is een tricot jurkje met walvissenprint. Het patroon is van abacadabra nummer 165. Een super handig basisjurkje. Mijn dochter is wat smaller en langer. Dus ik gebruik voor de breedte lengte 104 en de lengte 116. Voor de afwerking heb ik een elastisch paspelbandje van MaMarieke gebruikt in de kleur navy. Super handig en ziet er heel netjes uit. En met de tutorial van MaMarieke zat hij er zo in.


2. Project 2 is een babypakje. Het patroon komt uit een oude knippie. Het is een kraamcadeautje en nog onbekend of het een jongetje of een meisje wordt dus heb ik gekozen voor een neutraal pakje. Ik vond het wel leuk om het iets op te vrolijke, dus ik heb gekozen voor flexfolie. Ik had het nog nooit eerder geprobeerd dus ik heb eerst het advies van MaMarieke opgevolgd om een klein stukje uit te proberen. Dit ging wonderbaarlijk goed! Op de achterkant van het pakje heb ik bijtje gestreken. Een erg leuk resultaat, al zeg ik het zelf. De volgende keer zal ik de afbeelding alleen wel snijden uit de folie. Dat word denk ik nog net iets netter.

zomerjurk Burda, naaiwedstrijd MaMarieke

3. Nog een zomerjurk van katoen voor mijn dochtertje. Een echte zwier en zwaai jurk! Het is een patroon uit de burda van een paar jaar geleden. Het patroon is niet heel erg ingewikkeld, maar ik vond het leuk om het te verfijnen met bandjes en zo. Ik heb een paspel genaaid tussen het rokdeel en het bovenstuk in een contrasterende kleir. Ook heb ik in het bovenstuk tussen de panden en aan de mouw broderie in dezelfde kleur als het paspel genaaid. Dit maakte de jurk compleet.

zomerjurk Burda, naaiwedstrijd MaMarieke

Zover mijn inzending. Nu ga ik gauw weer verder met alle andere naaispulletjes die ik bij MaMarieke heb gekocht ;-)

*********

Dank je wel Cella voor deze diverse creatieve naaisels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...