zondag 5 november 2017

Let's make a twist!

Gisteren was de Sancho clubdag, wat was het weer enorm gezellig!
Voor diegene die Sancho niet kennen, kijk hier maar eens
Sancho clubdag 2017 kort samen gevat? 

* 65 vrouwen met naaien als hobby/werk
* 2 workshop rondes
* naaiwedstrijd "maak eens wat voor een ander"
* creapower 
* kringloophoek

en HEEEEEEEL VEEEEEL gezelligheid :). 

Dit jaar had ik me opgegeven voor de workshop "twist". Onder leiding van een ander clublid die een russische patroon zelf uitgevogeld had, leerden we vanuit een basis shirt patroon om zelf het patroon te tekenen. Super leuk om te doen!

stap 1 patroon tekenen twist

Stap 1 van het patroon tekenen. Eerst alle patroondelen in een standaard shirtpatroon tekenen.

patroon tekenen twist deel 2

Vervolgens de volledige patroondelen maken, patroondeel 1.


patroon tekenen twist deel 3

En het 2de patroondeel maken.

knippatroondelen twist

Tijdens de workshop van 2 uur had ik het patroon volledig uitgetekend. 
Idee was om in de middag, tijdens workshop ronde 2 waar ik expres mezelf niet opgegeven had om een workshop te volgen, even het shirt in elkaar te zetten. 
Maar.......... eh het was super gezellig, heb heel veel gekletst :). De tijd vliegt dan hè.
Plots was er nog maar 30 minuten tijd. Uiteindelijk heb ik het voorpand nog geknipt en in elkaar gezet en toen was de tijd op. 

Vanochtend heb ik het achterpand uitgesneden en heb ik het shirt (zonder mouwen) nog even in elkaar gezet.

maak een twist

Op de paspop, het shirt is helemaal niet afgewerkt, dat doe ik nooit met een testversie ;). 

MaMarieke twist

En even een snelle foto via de spiegel ;). 

Voor een eerste poging zeker niet verkeerd. Al denk ik (voor de technische patroon kijkers onder ons) dat ik wat extra ruimte moet bij tekenen in het halsdeel. Daar heb ik nu 5 cm tussen getekend (foto patroondeel 2) maar ik denk dat dat te weinig is en dat daarom het schouderdeel wat om hoog getrokken wordt. Maar suggesties van jullie zijn welkom natuurlijk!!
Wellicht toch ook nog de schouder iets verbreden, alhoewel de basis die ik gebruikt heb, wel goed valt. Spui maar wat jullie zouden doen.

Ik ben er in ieder geval al heel blij mee! Binnenkort een shirt met een fatsoenlijk stofje (deze kleur staat mij echt niet, lag daarom ook al 10 jaar in de kast)

18 opmerkingen:

  1. Was weer een gezellige dag en snap wel dat het er dan niet van komt in de middag echt full speed te gaan. Proefversie ziet er veelbelovend uit in ieder geval. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooh een heel mooi ontwerpje, zeker verder mee werken om het helemaal tot je ideale patroon te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je snel met je proefversie! Ik denk dat we wanneer we hem allemaal af hebben er misschien wel iets te zeggen is over evt aanpassingen... ik ben er nu mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit en veelbelovend! Knap gedaan reeds. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heel leuk uit en ik benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook :). Nu alleen de kinderen thuis en snot verkouden, dan komt er niet veel van naaien en denken ;)

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Dat vond ik ook toen ik het zag en nog steeds heel enthousiast!

      Verwijderen
  7. Wauw, ziet er al heel goed en veelbelovend uit! Ik heb helaas niet genoeg kennis in huis om je verder te helpen of tips te geven... Maar ben natuurlijk wel erg benieuwd naar je uiteindelijke eind-versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, ziet er al heel goed en veelbelovend uit! Ik heb helaas niet genoeg kennis in huis om je verder te helpen of tips te geven... Maar ben natuurlijk wel erg benieuwd naar je uiteindelijke eind-versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo puzzelen, hè!

    Je bent een heel eind. Ik zou zelf proberen om het middendeel breder te maken, en de zijpanelen smaller. Ik denk dat dat wat mooier afkleedt, dit maakt je wat breed volgens mij... succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sorry het ging even mis,zie boven.... Maar wat knap zeg. Lijkt me wel iets om even rustig voor te gaan zitten. Op naar de echte versie,succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...