vrijdag 17 november 2017

nieuwe Foliis zorgt voor actie!

Gisterenavond maakte ik een Foliis voor dochterlief af. Natuurlijk had ze gevraagd of ik hem af wilde naaien zodat ze hem vandaag naar school aan kon, maar ik wist niet of het me zou gaan lukken met mijn snotkop. Ja bah dat virus heeft ook ons huis al enige weken in bezit. Hoogst irritant, grom.

Anyway, alles zat mee en dus kon ik gisteren een nieuwe jurk over haar stoel heen leggen.
Dus toen ik vanochtend op haar kamer kwam en haar vroeg of ze al op haar stoel gekeken had, gingen haar oogjes stralen en jumpte ze uit bed.
*Ik zei al tegen manlief dat nieuwe kleding het wapen is om meisjes van bijna 6 uit hun bedjes te krijgen. Hij vond het niet erg effecient ... mannen ;) (maar hij was het wel eens dat het heel effectief was)..*

Foliis, Sofilantjes, MaMarieke zwiertest

Direct tijd voor actie, genoeg tijd over vanochtend vroeg om nog even snel wat foto's te maken. Uiteraard kwam de zwiertest als eerste voorbij. Dat was wel oke, al wil ze nog steeds een hele lange zwierjurk.... 

detail van coverlock op Foliis

De zakken paste ik iets aan. Ik coverde ze vast op het voorpand van de jurk. Vind ik gewoon tof.

Foliis, Sofilantjes, MaMarieke,

Stil staan is niet zo leuk ;). De capouchon van de Foliis vind ik echt mooi vallen als hij op de rug hangt, toch wel heel belangrijk. Hier op de foto is hij net afgezet, vandaar dat hij nog een beetje open staat denk ik.

klaar met fotoshoot, MaMarieke

Toen moest het maar gedaan zijn met de foto's. Vooruit tijd voor spelen en dan naar school.

Toevallig vroeg gisteren iemand mij hoe je een rits in tricot of sweat zet. Jammer genoeg had ik juist de rits al ingenaaid. Ik zweer erbij om de stof eerst met naadband te verstevigen en daarna gebruik ik heel lui, maar uiterst effectief, Style fix. Daarmee plak ik de rits eerst vast, hoef je lekker niet te rijgen of te spelden en stik ik hem zo met een ritsvoetje vast. Uber simpel en snel!

krijg je nog tot en met zondag 19 november 2017 10% korting op alle patronen, dus ook deze in de shop, en ook op Lillestoffen en op alle garens van Amann.... tijd om je voorraad aan te vullen dus!

Patroon: Foliis Sofilantjes, lengte maat 128, breedte maat 110



5 opmerkingen:

  1. Heel mooi en leuk model zowel vd jurk als die mooie dochter van je. Ga het zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke, vrolijke jurk! Ik heb het patroon ik uit de kast gehaald😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave versie dit. Ik heb alleen nog de versie met lange rits gemaakt. Toch ook eens deze gaan proberen als ik dit zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf, deze foliis😍. (En mannen snappen daar idd niks van, want zelfs jongens van die leeftijd krijg je effectief hun bed uit met nieuwe kleren. Àls ze zelf gemaakt zijn wel te verstaan😉)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...