donderdag 21 december 2017

Regina the max!

Toen kwam het verzoek van dochterlief. Een jurk tot de enkels die kan zwieren en Elsa blauw is. 
Jaja nog steeds die suffe Elsa (wanneer gaat dat over?)

Van vorig jaar had ik nog een stofje liggen. Zo'n goedkoop stofje van 2 euro per meter, ideaal voor verkleedkleren, dacht ik toen. Niet wetende nog dat het een drama was om te verwerken. Het schoof alle kanten op, pluisde als een gek, gewoon prut zeg maar. Maar goed, ach het lag in de kast en was 3m lang en dus voldeed het prima voor wat dochterlief voor ogen had.

Regina Sofilantjes maxi dress

Ik gebruikte de Regina van Sofilantjes als patroon. Voor het bovenlijfje maatje 104, verlengd naar 122 , de geplooide mouwen idem dito. De gerimpelde cirkelrok tekende ik in wijdte 104 en lengte maximaal... iets langer dan 164, zeg maar wat de stof toeliet. 

Regina Sofilantjes maxi dress

Het kantenlijfje knipte ik uit de losse hand. Gewoon doen zeg maar. Het stofje was nog een restje wat ik vorig jaar uit de kringloophoek van de Sancho naaidag mee nam. Vorig jaar gebruikte ik het in het bovenstuk van deze jurk. Het kantje is nu echt op. Bedankt voor de gulle gever.

Regina Sofilantjes kerstjurk Elsa jurk

Voorkant van de rok maakte ik een paar centimeter korter, aangezien dat iets makkelijker loopt. Moet toch ook wel praktisch blijven voor kleine meisjes van net 6 ;).

Ze is er dolgelukkig mee!

Stof: 3m vreselijk pluizig iets wat nog in de kast lag en een kantje van de Sancho clubdag 2016 kringloophoek



*Sommige links in deze post zijn affliliate links. Dat betekent dat als je via deze link een bestelling plaatst bij Sofilantjes, ik een kleine bijdrage daarvoor krijg. Voor jou wordt het patroon niet duurder. Uiteraard doe ik dit alleen omdat ik volledig achter dit patroon sta! Maar volgens mij was dat al wel duidelijk uit mijn blogbericht


3 opmerkingen:

  1. Toffe jurk. Ik heb vanavond ook zo'n vreselijk glibberig stofje verwerkt tot een kerst-Regina. Vreselijk maar met een leuk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mama heeft wel humor haha.
    Dochterlief mag je wel een extra dikke knuffel geven voor die mooie prinsessenjurk, maar dat komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige prinses !!! Gelukkig heeft ze zo'n lieve mama om haar schitterende kleedjes te maken!
    Wens jou en uw gezin prettige feestdagen toe en een schitterend 2018!
    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...