vrijdag 2 februari 2018

Pipi Langkous

Soms werkt het verlammend en soms werkt het geweldig goed, naaien met een mega deadline.
Deze woensdagmiddag kwam ik erachter dat het Pipi Langkous schort voor vrijdag af moest zijn en mee naar school moest, waar ik eigenlijk dacht dat het een week later af moest zijn.

De juf van dochterlief neemt afscheid en laat zij nou fan zijn van de tekst:

Pipi Langkous, ik heb het nog nooit gedaan

Juist ja, 1 van de beroemde uitspraken van Pipi Langkous!
De klas heeft dus het liedje van Pipi verknasterd naar een afscheidslied en daar hoort een Pipi bij....

Wij doken samen in de stoffen kast en echt binnen 5 minuten was alles beslist, de stof voor het schortjurkje, voor de zakjes en het biaisband. Ik kan je verzekeren dat ik normaal daar echt veel langer over na denk..... maar ja, die tijd had ik niet ;). Heerlijk dus!

Pipi Langkous

Natuurlijk had ik ook geen patroon in de kast liggen en op het web kon ik ook niet zo snel een patroon vinden in maat 128. Dus dat werd zelf tekenen. Daarna gewoon in papier opgespeld nog een kleine aanpassing en toen hup achter de machine.

Gedrag wordt gelijk aangepast

Gedrag wordt direct aangepast.....

Groene maillot en 1 rode sok maakte de outfit compleet. Op de foto is de maillot wel heel erg donker uitgevallen, maar hij is echt mosgroen....

De tekst schreef ik overigens gewoon even snel met een textiel stift, prima toch? Eerst snijden van folie en dan persen kostte gewoon teveel tijd. 

Dochterlief was dol gelukkig! Alleen wel verdrietig dat haar juf een andere baan heeft :(.

Patroon: zelf getekend
Stof: katoentje uit de voorraad, was ooit wiegbekleding voor de oudste

8 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk geworden en ja een echte pipi langkous.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Maar meneer Nilson ontbrak..... die moet met Carnaval wel mee.

      Verwijderen
  3. Wat ontzettend leuk zeg😃! Ze is ook wel een echte Pipi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal juf blij verrast zijn geweest met zo'n leuk afscheid! Een echte pipi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En gisterenavond zag ik dan nog een hele leuke foto van haar en de juf (die van de andere juf een Pipi pak gekregen had) voorbij komen. Volgende week donderdag nog een keer als Pipi naar school, carnaval ;).

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...