zondag 25 februari 2018

Vivax!

Eindelijk mag ik jullie vertellen en laten zien waar ik afgelopen periode met zo ontzettend veel plezier aan gewerkt heb, de Vivax jurk en top, het nieuwste patroon van Sofilantjes, speciaal ontworpen voor de heerlijke French Terry stoffen en dikkere tricot/interlock. 
Dus ideaal voor NU!

Vivax, Sofilantjes, Hummingbirds

Ik vind het echt een eer dat ik weer een patroon mocht testen! Het is super intensief, werkt zo stimulerend en geeft heel veel energie. Hoe Anne elke keer weer zo'n geweldig patroon uit haar mouw kan toveren heb ik bewondering voor! 
In de testweek naaide ik 3 varianten, elke keer wat kleine veranderingen/verbeteringen aan het patroon. Vandaag zien jullie de allerlaatste versie. Ik houd gewoon van deze combi van stoffen :).

Vivax, Sofilantjes, Hummingbirds, Swafing, MaMarieke

Dit keer geen zwierjurk, maar een prachtige "truijurk" zoals dochterlief het noemt.

Voor de test kreeg ik de opdracht om een jurk met kraag en lange mouw in 3 delen te naaien in wijdte 4 jaar (104) en lengte 7 jaar (122).

MaMarieke-Vivax-kraag-Sofilantjes

Een prachtige kraag die over elkaar sluit, eenvoudig te naaien maar super look!
De mouw uit 3 delen en daarbij nog een mouwboord, geweldig om te spelen met verschillende stoffen. Kun je eindelijk ook eens hele kleine restjes stof op maken :). Ik houd er wel van al die combi's bij elkaar. 

Dochterlief koos de hummingbird french terry in combinatie met de bijpassende mandala french terry. Geweldig stofje aangezien er een extra combinatie boord welke ik gebruikte voor het onderste deel van de mouwen. Voor de boorden gebruikte ik fuchsia boordstof

Uiteraard zijn er weer heel wat verschillende opties bij de Vivax zoals je gewend bent van de Sofilantjes patronen. 
Bij dit patroon kun je ook een platte halslijn kiezen, korte mouw, 3/4 mouw, lange mouw uit 2 delen.... met natuurlijk een jurk of top lengte!
Lekker variëren, voor alles seizoenen dus weer te gebruiken en elke keer weer anders.

Vivax, Sofilantjes jurk, MaMarieke

Ik houd van de kraag, staat lekker rechtop en vind het wel heerlijk voor de koudere maanden van het jaar. 


En de zak.... daar heb ik nog niets over gezegd... maar echt hij is super!! (Oké wel weer een extra check voordat het de wasmachine in kan.... maar dat heb ik er wel voor over ;) )

close up zak Vivax Sofilantjes

De zakronding is dit keer echt geweldig. Ik overdrijf niet, maar de bocht naait echt lekker weg en hij blijft prachtig gesloten zitten. Zo leuk om weer een ander stofje erbij te gebruiken. 

Helaas komt het patroon niet uit op papier.... jammer, maar eerlijk gezegd, ookal heb ik echt een hekel aan patronen plakken, het valt eigenlijk best mee. De A4tjes, hoef je niet te knippen, je legt ze neer, plakband erbij en klaar.

Stoftabel Vivax Sofilantjes

Twijfel je over welke maat je nodig hebt....

maten tabel Vivax Sofilantjes
Ik had het eerder al even over de ronde hals optie.... die heb ik niet genaaid, maar hier krijg je een goede indruk hoe die er uit ziet.
ronde hals optie Vivax Sofilantjes


Morgen laat ik je de top zien.... ook echt een super trui geworden!

Patroon: Vivax Sofilantjes jurk
Stof: frech terry hummingird 75cm en mandala 30cm, boordstof fuchsia 30cm



*Sommige links in deze post zijn affliliate links. Dat betekent dat als je via deze link een bestelling plaatst bij Sofilantjes, ik een kleine bijdrage daarvoor krijg. Voor jou wordt het patroon niet duurder. Uiteraard doe ik dit alleen omdat ik volledig achter dit patroon sta! Maar volgens mij was dat al wel duidelijk uit mijn blogbericht

2 opmerkingen:

  1. Gave jurk! Ik ga hem vanavond aan dochter laten zien. Ben benieuwd wat die er van vind.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...