woensdag 28 maart 2018

Snelle legging van AnniNanni

Het is nog steeds maart en dus staan mijn naaisels nog steeds in het teken van digitale patronen.
De lente zal vast ooit wel eens gaan komen en de leggings in de kast van dochterlief zijn allemaal te kort. Laat ik nou in mijn bestanden ook een digitaal legging patroon hebben.... en dus ging mijn printer aan de slag, plakband erbij en plakken maar.

Maart digitale patroon maand, legging

De AnniNanni meisjes legging....uitgeprint lag het klaar en toen moest ik de maat kiezen.... kon ik nergens in de beschrijving een maattabel vinden. Ik heb geloof ik wel 5 keer alles bekeken, maar helaas. Er zat niets anders op dan dochterlief wat verder op te meten.
Naast beenlengte heb ik ook haar boven been, knie en kuit opgemeten. 
Meten is weten hè?

Daarna maar eens het patroon gaan meten en tot mijn grote verbazing zou ik dan maat 122 moeten maken. Normaal gesproken zit ze wat wijdte betreft meer in maat 104...... en met 123cm wat lengte betreft komt de lengte maat in ieder geval aardig overeen.

Ik ben dus gewoon maat 122 gaan maken, zonder enige aanpassing. Wauw dat is wel echt relaxed zeg!

detail legging

Tja en deze legging maak je echt onwijs snel. Binnenbeennaden onder de locker doorhalen, pijpen in elkaar schuiven, kruisnaad onder de locker door en dan nog even zomen en tunnel maken met de coverlock voor het elastiek. Elastiekje erdoor rijgen en vast zetten en klaar. Mega snel, heerlijk! 

Toen de legging af was, dacht ik echt dat het meer een pyjama broek zou gaan zijn en veeeeeel te groot..... maar een passessie deed mij realiseren dat mijn kleine baby meisje toch echt wel groter is dan ik in mijn gedachte heb. Kleine meisjes worden heel snel groot.

Geloof je me als hij bij de benen echt perfect zat en de lengte super is (zelfs nog wat lengte over voor de groei), ook bij de billen zit hij geweldig. Middenvoor is er wat extra stof over, dus denk dat ik daar iets ga veranderen. Maar wauw ik ben mega tevreden!

Wel even een waarschuwing dus dat dit model echt wel smal valt!

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...