zaterdag 31 maart 2018

Zwier alarm, Regina met cirkelrok

Let op, hier volgt een waarschuwing....
als je geen zwierjurk voor een klein (of wat groter) meisje wil maken, zorg dan vooral dat die meisjes niet meelezen ;).

Gisterenavond maakte ik een Regina met een hele cirkelrok van de Solis in plaats van de gerimpelde cirkelrok die er eigenlijk bij zit. Het was voor de eerste keer dat ik weer eens een Regina naaide na de testfase. De vlinderstof zocht ze zelf uit. 
Veel woorden ga ik er niet aan vuil maken... kijk gewoon maar mee :).

Regina met Solis cirkelrok Sofilantjes

Gewoon verliefd op de stof en het patroon.

Regina met Solis cirkelrok Sofilantjes

Dochterlief kon echt niet stil blijven staan.... ik geef haar groot gelijk!

cirkelrok Regina Sofilantjes korte mouw

Volledige cirkelrok onder Regina lijfje.

cirkelrok Regina Sofilantjes korte mouw

Met het oog op de zomer koos ik voor korte mouwen zonder plooitjes. Die had ik nog niet gemaakt, maar zitten perfect!

nog meer zwieren

Gewoon omdat ik niet kan kiezen welke foto ik moet plaatsen, krijgen jullie er nog eentje.... 
De cirkelrok werkte ik af met een elastisch biaisbandje.

afwerking cirkelrok met elastisch biaisband

Heel makkelijk vind ik dat werken. Ik speld dat nooit. De vouw valt er makkelijk in en dan is het gewoon een kwestie van niet te snel naaien en de stof netjes tegen de vouw leggen. Ik gebruik uiteraard super stretch naalden en een flauwe zigzag steek zodat het geheel ook elastisch blijft.

De Regina van Sofilantjes is een digitaal patroon en past dus op de valreep ook prima nog in de Maart digitale patroon maand. 

Patroon: Regina (wijdte 104, lengte 122 + 2cm aan rok)


12 opmerkingen:

  1. Wauw, dochter wilt hier er nu ook eentje 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marieke, geweldig......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zeg,ook de stof is heel mooi.
    Wat een super mooie foto's zo!
    echt een prinses!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Haha en ja ze voelde zich zondag toen ze de jurk aan had ook een prinses zei ze.... maar dat kwam omdat ze haar haren los had met een haarband in en niet door de jurk... logica van een 6 jarige ;).

      Verwijderen
  4. Wauw, heel mooi😍! Zowel de jurk als de stof😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dank je wel. Eindelijk komt het mooie weer eraan, dus volgens mij wordt deze jurk heeeeel veel gedragen de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een vraagje... kan ik met enkelgeweven tricot (aan verkeerde kant -jes ipv vtjes) de cirkel wel aaneenknippen? In kwarten is misschien beter? Ik vind dat wel jammer met al die baasjes. Maar als de stof uiteindelijk na veelvuldiger wassen gaat vervormen, krijg is spijt. Is dit risico groot? Heb stof voorgewasssn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan natuurlijk jouw tricot niet voelen, maar ik zou het zelf gewoon proberen denk ik.... zou zelf ook die naden niet leuk vinden.

      Verwijderen
  7. Dankjewel! Gelukkig snapte je me ondanks mijn rare spelling....
    Fijne combinatie: blog met leuke ideeën, webshop en nog eens persoonlijk advies!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan, hoop dat er binnenkort een meisje aan het zwieren is. Succes!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...