vrijdag 30 november 2018

Waarom het Micis rokje zo leuk is?

Oke, zit je er klaar voor?
Het micis rokje van Sofilantjes wat vandaag uitkomen is zo leuk want:

1. Super snel genaaid 
2.Ideaal voor restjes
3. Ziet er strak uit, maar echt ideale speelruimte
4. 5 verschillende versies in 1 patroon
5. Hij zit heerlijk 

Micis rokje van Sofilantjes

In de testfase naaide ik optie C met de overslag in wijdte 3/4 jaar en lengte 7/8 jaar.
Hij zat direct als gegoten!
Aangezien dochterlief 4 dagen op rij dit zelfde rokje zelf aan trok, geeft wel aan dat  hij heerlijk zit. Het stofje had ik nog in de kast liggen. Ik naaide er eens een jurkje geloof ik van.... lang geleden. Net nog zo'n stukje waar je niet zoveel meer mee kan doen dan een rokje maken of ondergoed.
De overige rokjes hebben diverse plooien of een valse overslag. Zelfde patroon, maar echt totaal andere look!

Micis Sofilantjes test MaMarieke

Over snel naaien gesproken... hij zit echt zo in elkaar, geloof mij. Ik was de eerste keer meer tijd kwijt met printen en plakken dan dat ik het rokje in elkaar stikte! 
Dus zoek je nog een tof kadootje voor Sinterklaas voor een klein of groot meisje? Perfect last-minute rok kadootje!

bewegingsvrijheid in de Micis

Ik vind strakke rokjes altijd zo leuk pittig staan.... maar het belemmert soms echt het kinderspel wel. Ons meisje was echt super blij dat ze gewoon kon blijven spelen, ravotten en een beetje balletten. 
Dus voor alle meisjes die graag rokjes dragen, maar ook spagaten of een split doen, in bomen willen klimmen of bok springen. Dit patroontje is echt ideaal! 

Achterzijde micis

Oeps een beetje scheef... valt me nu pas op. Ach die kinderen staan toch nooit stil ;). 
Het was ook echt een klein lapje waar maar net het rokje uit ging... dus ik houd mezelf nu maar even voor dat het het vast anders niet gepast had. *oeps*.

Heb jij ook zin om dit super snelle, toffe rokje te gaan naaien? 

Dit weekend wordt het nieuwe patroon gevierd met een leuke korting. 



Stof: restje Lillestof en stukje oker tricot

Digitale patronenuitdaging 9/8






*Sommige links in deze post zijn affliliate links. Dat betekent dat als je via deze link een bestelling plaatst bij Sofilantjes, ik een kleine bijdrage daarvoor krijg. Voor jou wordt het patroon niet duurder. Uiteraard doe ik dit alleen omdat ik volledig achter dit patroon sta! Maar volgens mij was dat al wel duidelijk uit mijn blogbericht



3 opmerkingen:

  1. Ik word elke keer weer blij van die split foto, doen ze hier ook continue ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk rokje😍, wat een gaaf patroon! (Echt weer zo'n moment dat ik het stiekem een beetje jammer vind dat ik geen meisje meer heb om dit rokje voor te naaien😅...)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...