maandag 3 december 2012

Burda 7828, winterversie

Burda 7828 van retro tricot met lange mouw









Hij is af! Ik ben best wel trots dat het patroon echt helemaal goed doorloopt middenvoor en middenachter. Daar was ik wat huiverig voor, zoals ik al in een eerder berichtje vermeld had. De laatst keer dat ik eens iets met een duidelijk patroon had gemaakt was het niet goed gegaan namelijk. Nu weet ik dat ik daar dus niet meer bang voor hoef te zijn. Ik ben er helemaal blij mee en vandaag op de feestelijke dag dat onze jongste 1 jaar wordt, heb ik de jurk dan ook aangetrokken tot goedkeuring van alle mannen in dit huis!



















De halslijn heb ik afgewerkt overigens met elastiek met een smal randje kant. Een ideale afwerking vind ik zelf. Het houdt ook de vorm goed, hier worden de voorpanden nog eens weggeschoven als baby, eh nu dan dreumes, wil drinken.
Dit keer dus geen striksluiting als het originele model is, maar 2 keer een linkervoorpand gepakt. Merk wel dat ik de aansluiting van het voorpand op het rokgedeelte volgende keer iets smaller mag maken. De mouwen heb ik ook flink smaller gemaakt.

























15 opmerkingen:

  1. wat leuk!
    Heb je hem ook wat 'dichter' gemaakt? Bij mij zit hij zo laag van voren namelijk... Heb er maar een hemdje onder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb zelfs geen naadtoeslag aangetekend, terwijl ik dus wel dat elastiek er op genaaid heb en daarna omgeslagen. Wel heb ik het voorpand 2cm verlengd. Wellicht heeft het te maken met de borstomvang?

      Verwijderen
  2. Wow heel mooi! Goed gemaakt! En gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met de jongste zoon! Een super leuke jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je meissie! En dus nog aan de borst, jeeeejj :)

    Waar moest het patroon doorlopen? Op de overgang bovendeel-onderdeel denk ik he? Onzichtbaar hoor :) Goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan ik ook 1,5 meter van dat band bestellen? Ik wil ook zon randje maken, maar dan aquablauw. En volgens mj hebik iets van 1,3 meter nodig of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, gaat alleen per hele meter..... hoop dat dat geen probleem is? Eerlijk gezegd weet ik het niet meer precies hoeveel ik gebruikt heb.... dacht iets van 1,15m, maar weet het niet zeker. Even nameten, is natuurlijk ook afhankelijk van de maat. Ik haal er overigens 10% rek vanaf, dan blijft het mooi zitten.

      Verwijderen
    2. ok nou ja dan bestel ik wel 2 meter. Dan gebruik ik het restant wel voor een shirtje of zo

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...