dinsdag 29 maart 2016

dag plastic, hallo opvouwbaar tasje

Nam ik nog steeds zo'n vreselijk grote, lelijke, onhandige shopper van zo'n bekende supermarkt los in de hand mee sinds het kleine opvouwbare tasje van een andere winkel gesneuveld was. 
Stond al heel lang op de planning om opvouwbare tasjes te gaan naaien, maar het kwam er maar niet van. Herkennen jullie dat? Gisteren dus eindelijk in actie gekomen. 
Dubbel doel, uiteraard het opvouwbare tasje en ik naaide hem op een nieuwe naaimachine. Niet een nieuwe voor mezelf, maar voor cursisten. Toch altijd even wennen op een ander machientje naaien, net anders spoelen en inrijgen, maar wat een fijn machientje ook!

opvouwbaar tasje Piekeboe

Maar goed, een opvouwbaar tasje. Ik gebruikte het patroon Piekeboe van Eloleo. Echt heel eenvoudig, prima te doen voor elke beginnende naaister en je hebt een super leuk en praktisch resultaat. Een aanrader. Wel verstevigde ik het paspel en daar waar de knopen bevestigd moeten worden. Lijkt me behoud van het tasje.

opvouwbaar tasje Piekeboe, eloleo



Volgens mij moet het vakje nog wel wat kleiner kunnen, maar ja, dan raak je misschien je tasje ook wel weer sneller kwijt ;). 

9 opmerkingen:

  1. Die is leuk!!
    En 28 meter!? Wat ben je allemaal van plan haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet 28m van dezelfde stof he ;). Maar mijn stoffenkast was toch niet heel erg vol?

      Verwijderen
  2. Mooi tasje geworden. Ik moet er toch ook eens eentje gaan maken!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig! Ik heb meerdere stoffen tassen genaaid. Maar niet met zo'n handig zakje. Gewoon simpele tassen. Ik vouw ze gewoon op en doe ze in mijn handtas. Ik gebruik ze erg veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slim! Ik vergeet echt altijd een zak mee naar de winkel te nemen 😕

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan! Heel handig ! Groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...