donderdag 20 juli 2017

Geen pijl op te trekken, Billie voor volwassenen

Eindelijk dan eens even tijd om het shirt wat ik op de samennaaidag voor mijn kerel al naaide, te bloggen. Ach je kent dat vast wel, zo tegen het einde van het schooljaar lijkt het wel alsof je zelf ook nog heel wat werk wilt verzetten voordat de vakantie er aan komt. Dan blijft er weinig tijd over. Weinig tijd om te naaien maar dus ook te bloggen.

Eigenlijk had ik dit shirt willen naaien voor vaderdag. Maar dat bedacht ik me te laat, noem het maar gewoon een slechte planning ;). Dus wat gaf ik hem met vaderdag? Deze lap stof en het Billie voor volwassenen patroon van Zonen09 in een plastic zak. Shame on me.... ik nam niet eens de moeite om het in te pakken. Hoe erg is dat? Wel een lief kaartje erbij....

Billie voor volwassene Zonen09, MaMarieke

Met liefde naaide ik deze Billie. Ik heb er maar weinig aan veranderd ondanks dat mijn schatje met zijn 2,03m niet echt in standaard maten valt. Ik verlengde het shirt ... weet niet meer zo met hoeveel cm. Te lang geleden tussen naaien en bloggen, val ik weer door de mand ;).


Billie voor volwassene Zonen09, MaMarieke

Met zwart heb ik de coverstiksels binnenste buiten erop gezet. Heerlijk stretchie, ben nog steeds zooooo blij met mijn overstap naar de Babylock :).

Snappap MaMarieke Billie

Uiteraard een leuk detail met SnapPap gemaakt, gewoon eenzelfde simpel labeltje aan de zoom gestikt. 

Snappap label MaMarieke Billie

En misschien vraag je je af waarom deze blogpost nou "geen pijl op te trekken" heet? Ach dat was het commentaar van zijn lieftallige collega's toen hij op zijn werk verscheen in dit shirt. 

Voor herhaling vatbaar dit patroon!

verwerkt: 1,3m stof 



8 opmerkingen:

  1. Ha ha, jij maakt tenminste nog wat voor manlief. Bij mij is het al een half jaar geleden dat ik wat voor hem maakte...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Past hem prima, dit leuke shirt:-) en beter laat dan nooit; -)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk! het is helemaal geen schande om zo iets cadeau te geven, ik ben nog een grotere schande. Ik gaf mijn man met kerst stof en een patroon voor een broek maar het enige wat ik intussen (lees gisteren) al deed was zijn maten opnemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begin is er :). En een broek is ook wel iets anders dan een tshirtje, dat is toch wel iets sneller gedaan. Aan een broek voor hem zal ik echt niet gaan beginnen.... dus je bent geweldig!

      Verwijderen
  4. Staat hem goed! Ook hier nog eens op de planning zetten hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gedaan, het wachten waard denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...