dinsdag 10 oktober 2017

Moeder dochter Nivalis

Nog nooit naaide ik hetzelfde patroon voor mijzelf en mijn dochter. 
Nog nooit gebruikte ik hetzelfde stofje voor mijzelf en mijn dochter.

moeder en dochter Nivalis Sofilantjes

Maar toen dochterlief de 3de versie van mijn Nivalis zag, was ze zeer resoluut. Zij wilde zo'n zelfde jurk, van dezelfde stof en hij moest af zijn voor het weekend zodat we dezelfde jurk naar opa's verjaardag aan konden. Ze wil wel vaker wat, maar ik luister niet altijd ;). Maar ook in de test groep waren enkele moeder dochter foto's voorbij gekomen, dus vlak voor het weekend naaide ik nog snel haar versie.

MaMarieke Nivalis Sofilantjes

Ik koos voor een eenvoudig lijfje met col. Normaal houd ik niet zo van collen, maar deze valt heerlijk wijd en zeker niet benauwend!
De mouwen voorzag ik van mouw boorden om het rood toch nog verder terug te laten komen. 

twinning Nivalis Sofilantjes MaMarieke

De lummels mochten zeker niet in haar jurk komen, want die had mijn jurk ook niet. Ook wilde ze de kraag iets minder groot hebben dan het originele patroon. "Want mama dat is het voordeel van zelf je kleren maken, dan kan je alles maken zoals je zelf wilt", aldus dochterlief. Heeft zij mij eens horen praten ofzo? *oeps* 

Moeder dochter blijdschap MaMarieke

Wat is ze blij met de jurk! 
Heerlijk toch? 

Deze versies maakte ik overigens niet van een tricot maar een sweat met 60% katoen, 35% modal en 5% elasthan. Het patroon heb ik helemaal niet hoeven aan te passen. Hij zit heerlijk en is net een slagje warmer. De coll / kraag en mouwboorden is wel van een uni tricot gemaakt.

detail nivalis sofilantjes MaMarieke

Detail van de kraag van dochterlief haar jurk.



Stof: sweat Swafing en uni tricot rood


*Sommige links in deze post zijn affliliate links. Dat betekent dat als je via deze link een bestelling plaatst bij Sofilantjes, ik een kleine bijdrage daarvoor krijg. Voor jou wordt het patroon niet duurder. Uiteraard doe ik dit alleen omdat ik volledig achter dit patroon sta! Maar volgens mij was dat al wel duidelijk uit mijn blogbericht



8 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik heb het patroon gekocht gisteren. En op A0 laten drukken, vandaag komt hij binnen:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ga je geen spijt van krijgen! Ben heel benieuwd wanneer ik de eerste bij jou voorbij zie komen :)

      Verwijderen
  2. Och wat leuk geworden zeg! En wat heerlijk om te zien hoe blij je dochter ermee is😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een hele leuke en zo tof moeder en dochter in hetzelfde. af en toe moet dat al eens kunnen. Want ze kijken toch op naar je

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer knap modelletje van jurk en een schitterend stofje. Staat hun prachtig!

    Lieve groet, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Smelt.... wat een leuke foto’s van jullie samen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk, moeder en dochter zo blij met de jurken en met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...