maandag 9 oktober 2017

nivalis dames van Sofilantjes

Yes daar is zij, de Nivalis women!
Anne de ontwerpster van Sofilantjes heeft echt een feel good jurk voor vrouwen ontworpen en ik was 1 van de gelukkige die het patroon mocht gaan testen. Wauw wat was ik daar blij mee! 

Eindelijk mag ik jullie foto's laten zien, want ook dat was lastig... als je zo enthousiast bent over een patroon en je moet je mond nog houden... geen foto's laten zien... de teasers hebben jullie wel voorbij zien komen he ;).

Nivalis women, Sofilantjes

Nee, ik heb geen standaard maten. Smalle schouders, stevige buste, brede heupen, dikke billen, volledig niet passend in een maattabel, daarom teken ik graag zelf mijn kleding. 
Maar... let op voor iedereen die zo'n zelfde ervaring heeft, dat gaat echt geen probleem zijn bij deze jurk! Het is echt een patroon voor iedereen!
De werkbeschrijving omvat namelijk een stap voor stap beschrijving hoe je een FBA (full bust adjugment) moet doen, hoe je een schouderaanpassing doet, de taille verandert en lengte toevoegt of vermindert aan de jurk. Want ja ook dat was bij mij noodzakelijk, het patroon is ontworpen voor een vrouw van 168cm en ik ben wel wat langer.

Nivalis women color block Sofilantjes

Mijn opdracht was om een maat 42 te naaien * daar begon mijn eerste angst, hoe ging ik daar in passen, achteraf volledig onterecht :) * met colorblock, col en lange mouw.

Het patroon komt met heel wat opties.
* jurk, tuniek
* korte mouw, 3/4 mouw, lange mouw
* simpele halslijn, coll, capuchon
* eenvoudig lijfje of colorblock

Multifunctioneel dus, voor alle seizoenen een uniek exemplaar... of 2 of 3 of.... :) 

Dit is gewoon een must-have patroon!

colorblock nivalis voor vrouwen Sofilantjes MaMarieke

Het patroon kun je natuurlijk bij mij bestellen op papier. Want dan hoef je lekker niets te printen, geen blaadjes aan elkaar te plakken. Je hebt dan het patroon kant en klaar in kleur op stevig A0 papier in een mooi herbruikbaar mapje, met labeltjes en de stap voor stap werkbeschrijving in een boekje erbij.  Wel moet je dan nog even geduld hebben, want de papieren versie komt eind van de week pas. Omdat je geduld moet hebben, krijg je 10% pre-order korting op het patroon en betaal je geen € 16 maar €14,60. Hier klik je door om rechtstreeks naar de goede pagina te gaan.
Ohja en omdat het natuurlijk super leuk is om samen met je dochter een Nivalis aan te hebben, is de meisjes variant ook met 10% korting in deze periode te bestellen.


feel good dress MaMarieke Sofilantjes, Nivalis

Ondertussen hangen er al 3 versies in de kast.... en ik denk stiekem dat er nog wel meer gaan volgen want het is echt een feel good jurk.... of had ik dat al gezegd :).

Twijfel je nog? Morgen kun je een andere versie hier komen bewonderen.



*Sommige links in deze post zijn affliliate links. Dat betekent dat als je via deze link een bestelling plaatst bij Sofilantjes, ik een kleine bijdrage daarvoor krijg. Voor jou wordt het patroon niet duurder. Uiteraard doe ik dit alleen omdat ik volledig achter dit patroon sta! Maar volgens mij was dat al wel duidelijk uit mijn blogbericht

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroon, ik snap dat je er helemaal weg van bent en wat leuk dat je hebt mogen testen! Je enthousiasme is overgeslagen in ieder geval :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je goed hoor!!! Binnenkort ff afspreken? Kan ik ze live bewonderen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zat al in spanning te wachten wat er zou komen! Leuk patroon. Jurken staan je goed! Al drie versie's..... top

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Had juist deze zomer besloten dat ik toch ook in de winter vaker jurken/rokken moest gaan dragen :). Want in de winter schiet dat er toch vaker in.

      Verwijderen
  4. De jurk staat je super, je ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Jouwe zijn ook geweldig! Maar dat kan natuurlijk ook niet anders. Kom binnenkort ook nog even op jouw blog langs!

      Verwijderen
  5. Staat je erg goed,is de beschrijving in het nederlands?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor de beschrijving van het papieren patroon en digitaal is in het nederlands! Je kunt via Sofilantjes ook de engelse versie en franse versie digitaal overigens bestellen mocht je dat fijner vinden ;).

      Verwijderen
  6. Daar is 'ie dan eindelijk😃! Naar aanleiding van je teasers had ik al wat speur werk gedaan en was ik al helemaal enthousiast geworden🤗.
    En wat is het een gave jurk zeg😍! Dit patroon ga ik zeker bestellen en stiekem ben ik al in afwachting van nog meer mooie dames patronen van Sofilantjes (hint hint richting Sofilantjes😉).
    De jurk staat je fantastisch, helemaal top! Ben ook erg benieuwd naar je andere versies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig! Nou ik ben het helemaal met je eens dat er nog meer van dit soort top damespatronen mogen komen van Sofilantjes. Een lekker vestje voor erop als het winter wordt ofzo....
      Denk dat jij er ook heel goed mee zal staan. Ben benieuwd naar jouw versie!

      Verwijderen
  7. echt een hele leuke versie! Ik had je nog niet aan deze blog gelinkt (die ik dus wel volg) maar nu dus wel. Mijn volgende versie maak ik ook met deze kraag, lijkt me leuk om in te 'verdwijnen' nu het wat kouder wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De col is echt heerlijk!! Ookal houd ik normaal nooit van veel stof rondom mijn hals.... deze valt gewoon super. :)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...