zondag 7 juni 2015

Subtiele geuren van Franse lavendel velden....

rook ik terwijl ik mijn omslagdoek in het Eucalan lavendel badje legde.
Het werd de hoogste tijd om mijn omslagdoek eens te gaan blocken. Ik gebruik hem veel, maar stoorde me wel aan de omkrullende randen. Zo her en der las ik wat over blocken, vandaag is de buiten temperatuur heel aangenaam, een prima dag dus. Tijdens de lunch bespraken wij de plannen voor de middag. Ik was hardop aan het denken waarop ik mijn omslag doek toch kon gaan blocken. Manlief kwam op het geniale plan om oude EPS platen die tijdens de verbouwing onder het oude dak vandaan kwamen te gebruiken! 


Blocken, de ondergrond, oude EPS plaat

Gelukkig waren niet alle platen hergebruikt. Hij ging direct aan de slag voor me en spoot een plaat schoon. Was zeker geen overbodige luxe!


Blocken, weken in Eucalan

Tegelijk maakte ik een sopje volgens het voorschrift met 4 liter water en 5ml Eucalan lavendel
Wat ruikt dat toch lekker! Zo subtiel en puur natuur...... ik houd van lavendel!
Ideaal is dat je het niet uit hoeft te spoelen. Scheelt toch heel wat werk.
In het kwartiertje dat het stond te weken heb ik een schone katoenen lap met spelden om de oude EPS plaat gespeld.

blocken, doek voor drogen in handdoek

Ik wikkelde de omslagdoek in een grote handdoek, om zoveel mogelijk vocht krijt te raken, zonder dat ik de omslagdoek zou uitwringen.

starten met blocken

Daar ging ik. Spelden en wat geduld want het is toch wel even een klusje. Manlief kwam natuurlijk nog even met advies toen hij mij bezig zag om zo recht mogelijke lijn te krijgen. Op de hoeken starten, dan in het midden spelden, dan op een kwart etc. En de bamboe stok? "Die is ideaal om te zien of je het wel recht hebt gespeld", aldus manlief. De schat.

Blocken van omslagdoek, klaar

Heel wat kopspelden verder, ligt mijn omslagdoek heerlijk buiten in de schaduw te drogen. 
Ohwee als er een vogel...... nee niet over denken, dan zal het vast niet gebeuren ;).

Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn. Eerst geduldig afwachten totdat het goed droog is. 





4 opmerkingen:

  1. Goed bezig... Manlief kan zo mee doen in het creatieve circuit hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch lief van je man om goede raad te geven,een heel werkje maar volgens mij met goed resultaat en nu maar hopen dat de randen niet meer omkrullen.Ik had er nog nooit van gehoord maar ja ik haak/brei zelden...en zeker zo geen grote zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat ziet er goed uit. Nu maar hopen dat de randen niet teveel gaan omkrullen.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...