vrijdag 3 juni 2022

Puzzelen

 Ookal heb ik heel veel stof in voorraad, toch vind ik het heerlijk om zo te puzzelen met stof dat je nog net het grootste patroon uit een restje kunt halen. 

Dit keer werd het een hemdje met spagetti bandjes voor de jongste. Het paste net, of eigenlijk net niet ;), maar die minimale speling wist ik dat goed zou komen.



Het rolletje wat je linksboven aan ziet liggen, is het gesneden t-shirt voor de oudste wat ik onlangs blogde. Zoals je kunt zien moest ik het hemdje minimaal versmallen. Ik heb een naadwaarde van 1cm bij dit hemdje, dus uiteindelijk merk je er niets van. Gewoon smaller aflocken ;).




Uiteindelijk resultaat.... 


Al het bandwerk bij het ondergoed doe ik met de biesgeleider op de coverlock. Echt ideaal, beste accessoire ever. Mocht je een coverlock hebben en twijfel je over de aankoop van een biesgeleider, ik vind het het geld dubbel en dwars waard! Waarschuwing, het werkt verslavend ;).

Patroon Kleinerspatz



5 opmerkingen:

  1. Uit een restant iets moois toveren is nóg leuker!
    Leuk hemdje in een heel mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè! Zo fijn om alles nuttig te kunnen gebruiken :). Dank je.

      Verwijderen
  2. Hallo Marieke. Ik ben ook een fervent naaister, heb ook veel stofjes, maar probeer ook alles "op" te maken. is gewoon een sport.
    Ik heb ook die biaisbandgeleider op mijn cover en het is inderdaad fantastisch!!!!
    Ik heb hem nog niet zo lang, heb je misschien nog tips voor gebruik?
    Dat patroon van het hemdje kan ik niet vinden. Weet jij de site?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Paulijn, Ik heb de link onderaan in het blogbericht erbij gezet. Via makerist heb ik het al lang geleden eens gekocht. Oh tips voor de bandgeleider.... ik heb hem ook nog niet zo heel erg lang, maar belangrijk is dat je heel secuur de juiste breedte snijdt. Iets breder of smaller en dan gaat de stof draaien is mijn ervaring. Verder spelen met hoe vaak je hem door de geleider "weeft" voor strakkere toepassingen, alle weefopties gebruiken en eventueel ook de stof van de bies nog wat extra vasthouden. Beetje feeling ermee krijgen, dus veeeel naaien :)

      Verwijderen
  3. Hoi Marieke ik heb het hemdje patroon gevonden, was ook helemaal blij dat ik met de biesgeleider aan de gang kon.
    Ik heb 2 vraagjes. Doe jij ook framilon in de schouderbandjes zodat zij hun vorm en lengte behouden?
    En welke breedte biesgeleider heb jij?
    Kijk graag naar je blog!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...