vrijdag 10 juni 2022

Zya, laat de zomer maar komen!

 Cella, een lieve naaivriendin met wie ik regelmatig (maar zeker niet vaak genoeg ;) ) een hele lange dag naai, heeft een patroon uitgebracht, de Zya dress. 

Niet haar eerste patroon, check haar blog maar eens Cael Sewing, maar wel haar eerst next-level patroon zoals ze het zelf noemt en is onlangs uitgekomen via fabforyoupatterns

Gelukkig mocht ik van haar testen en wat is het een leuke jurk geworden!


Er zijn verschillende opties, je kunt er voor kiezen om de jurk variant te maken of een peplum (met 2 verschillende rokjes).
Je kunt er voor kiezen om het achterpand naar voren te halen, of het voorpand over het achterpand te laten lopen. Ik koos voor de eerste optie, dat vind ik persoonlijk een speelser effect hebben, het breekt de stof en met het contrasterende biaisband komt het patroon extra goed naar voren. 



Aangezien mijn dochter 10 is, vond ik de uitsneden bij de zijnaad een beetje laag (of ben ik gewoon een hele kuise moeder *oeps* ;) ) Dat loste ik op om een trensje te naaien in de bies.



De jurk zit zo in elkaar, draagt super comfi volgens mijn dochter en is nu tot en met zondag 12 juni in de aanbieding voor maar €4,99 (daarna €8,99)

Zie je op tegen de bies aannaaien op je naaimachine? Niet nodig, dat is heel goed uitgelegd in het patroon en Cella schreef er een mooie tuto voor op haar blog.

Heb je een coverlock en een biesgeleider, dan is dit patroon echt een must-have om je biesverslaving te voeden ;).

En zoals je gewend bent bij de patronen van fabforyoupatterns, zit bij dit patroon ook weer een "tip"sectie. 
Voor als je dat nog niet kent, dat zijn tips voor variaties op het patroon voor nog meer creativiteit!

Zo kun je bij dit patroon bijvoorbeeld nog een volant of roezel bij de halslijn maken, andere tips verklap ik nog niet. Ik zag overigens wel al op facebook een prinsessenvariant voorbij komen waarbij de peplum en jurk met elkaar gecombineerd waren, echt super leuk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...