woensdag 21 juni 2017

Driekwart Domi

Laat ik het nou eens niet gaan hebben over de hoogzomerse temperaturen, een super tof kampeerweekend, middelste knul die weer een jaartje ouder geworden is, kinderen die niet in slaap komen door de warmte, de laatste loodjes op school etc..... ik kom gewoon de laatste tijd niet aan naaien toe, maar ook met bloggen lig ik achter. Nu even een schop onder mijn kont om een Domi te laten zien die ik al enige tijd geleden gemaakt heb.


Voor het eerst naaide ik een Domi voor dochterlief. Het moest een vrolijke zomerse variant worden. Ik gebruikte een restje aqua en fuchsia uni tricot uit de kast en een super tof streepjes boordstof, ik vind deze zo vrolijk.... 

Domi Sofilantjes, MaMarieke

Natuurlijk wilde ik dat de boordstof streep mooi gelijkmatig zou lopen. Blijft toch altijd even opletten... niet dat iemand het opvalt tijdens het dragen, maar ik weet het.... en jullie nu ook ;).

Domi Sofilantjes, MaMarieke, restjes tricot

De zakken naaide ik met de coverlock onderste boven vast, zodat je het toffe sierstiksel goed ziet. De zakingang werkte ik af met het streepjes boordstof,met normaal stiksel van de coverlock vast gezet. 

detail domi Sofilantjes, MaMarieke.

Een super tof, zomers driekwart broekje is het geworden. Dochterlief is helemaal blij en heeft al een bestelling voor een zelf gemaakt shirt om erop te dragen neer gelegd met specifieke wensen. We zullen zien ;). 

Patroon: Domi van Sofilantjes
Stof: restjes uni tricot uit de kast en multi color streepjes boordstof



6 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit. Die moet ik volgende week maar eens bij je bekijken. De patronen van Sofilantjes bevallen goed en een makkelijk model broek voor zoonlief is wel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal goed! Heerlijk patroon, voor de jongens ook al gemaakt.

      Verwijderen
  2. Leuke vrolijke broek! De Domi en de Cisse zijn mijn favoriete broeken patronen. Ik heb vandaag toevallig 1 domi en 2 Cisses geknipt (buiten in de tuin terwijl de jongens in het badje zaten). Naaien moet nog een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw jij hebt ook een productie he? Niets stopt jou volgens mij :)

      Verwijderen
  3. Proficiat met middelste knul.
    En wat een leuk vrolijk broekje is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...