maandag 12 juni 2017

Stoere jurk vraagt om stoere stof

aldus mijn 5,5 jarige griet ;).

Alweer even geleden naaide ik deze Mantica van Sofilantjes. Aangezien dochterlief eigenlijk voor wijd, zwieren, lang enzo gaat, bedacht ik me dat het toch wel slim was om haar te betrekken bij de stofkeuze. Dat ik de Mantica zou maken stond wel vast. 
Madammeke keek naar het patroon, koos zelf de variaties uit van het achterpand en liep regelrecht naar de stoffenkast met de mededeling:
Mam deze stoere jurk moet van een stoere stof gemaakt worden!

Heel snel had ze haar keuze gemaakt en kon ik aan de slag. 
Wat een heerlijk patroon weer! 
Mantica Sofilantjes, MaMarieke

Stoere poses horen er uiteraard dan ook bij he? ;). Mijn fototoestel weigerde echt scherpe foto's te maken, dus de stoere voorkant foto's zijn echt waardeloos...

Wel ben ik van mening dat het bovenlijfje van deze versie echt met de naaimachine in elkaar gezet moet worden ipv met de lockmachine zodat de hoekjes, keerpunten enzo echt strak worden. Geen dikke lockranden enzo.

Mantica rug, Mamarieke


Zelf houd ik niet zo van zakken in kinderkleding. Niet omdat ik het niet leuk vind om te naaien... in tegendeel. Juist kun je daar zulke toffe accenten mee maken.... ik denk dan een stapje verder aan al die spullen die je eruit moet pulken voordat je het in de wasmachine kan gooien. 
Maar goed bij deze Mantica zit het er wel in.

Toffe zakken Mantica, MaMarieke

Toen gingen de handen in de zakken.....
wat voel ik toch???

Toffe zakken Mantica, MaMarieke

en kwam ze erachter dat het 1 grote buidelzak was!! 

Dat koppie, echt op zo'n moment kan ik mijn kinderen wel opvreten, ken je dat? Die blikken, het enthousiasme, de blijheid van de ontdekking en een mega grote zak waar heeeeeeel veeeeeel in kan.
Ach met liefde check ik keer op keer die mega zak!

rennen en springen in de Mantica MaMarieke

Niets geen speel problemen in strakke jurken, binnen 2 tellen is mevrouw gevlogen en staat ze te springen op de trampo.

Mantica Sofilantjes, MaMarieke

Nog even een detailt van de tailleband met nestels en touwtje. 

Patroon: Mantica, Sofilantjes







12 opmerkingen:

  1. Hij is leueuk en id stoer. Jammer dat mijn dochter deze maten niet meer past.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja kleine meisjes worden groter... maar voor grote meiden zijn er ook toffe dingen te naaien!

      Verwijderen
  2. Oei dat patroon ziet er ook weer leuk uit. En ik heb net de Solis ontdekt. Nog maar even niet aan dochter laten zien. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een super gave, stoere stof heb je gebruikt! K vind hem super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer! Die wil ik ook roept er eentje hier!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...