zondag 20 mei 2012

Jurkje

Baby wordt groter.... tijd voor een groter maatje, maar als ik in haar kast kijk, ligt er wel heel weinig in maat 74, dus ik ging gisteren aan de slag voor haar.



Roos 5011 patroon heb ik gebruikt en wat aangepast. In plaats van een overslag, heb ik beide zijnaden dicht gelockt. De halslijn en mouwen heb ik met elastisch biasband afgezet. Elke keer word ik blij hoe makkelijk dat is om te verwerken!
Ik neem bij tricot altijd 15% minder lengte elastisch biasband dan de lengte die ik moet afzetten. Vervolgens deel ik het band en de halslijn (of mouwen) in 4 gelijke delen. Op die 4 punten zet ik het biasband vast aan de halslijn en stik met kleine zig-zag steek vast. Tijdens het stikken trek ik het elastisch biasband zover uit, dat de stof er precies tussen valt.
Tussen het bovenstuk en de rok heb ik elastiek met een smal randje kant genaaid. Ik vind het een heel leuk effect geven! Het elastiek heb ik niet uitgerekt tijdens het stikken. Tot slot heb ik de jurk afgewerkt met een rolzoompje. Ohja en het maatlabeltje, wat ik wel eens vergeet erin te zetten en nu dus ook, zit daarom niet in de hals, maar tussen het bovenstuk en de rok, niet zichtbaar op de foto dus.

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden! En die stofkeuze getuigt van smaak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je.... heel eerlijk gezegd duurde wel even voordat ik het aan durfde! Kleuter gaf de doorslag "gewoon doen mama". Wijze woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...