dinsdag 16 juli 2013

Van hemd tot zomerjurkje, supersnel gedaan!

Gekocht hemdje

Dit schattige hemdje zag ik bij de overbekende winkel in de opruiming liggen. 
Te lief, te leuk, maar veel te groot voor dochterlief. 
Ik zag er gelijk een jurkje in voor haar. Makkelijk, snel aan te passen en ideaal met de huidige temperaturen van ruim boven de 28 graden in de schaduw. 


Haar klipjes, kind vriendelijke spelden

Voordat ze ging slapen heb ik het haar even aangetrokken, met haarspeldjes gemarkeerd wat ik in moest nemen en direct woord bij daad gevoegd. 

8 cm ingenomen door middel van een plooi middenachter

Uiteindelijk 8 cm ingenomen door middel van een dubbele plooi middenachter. Daarna de schouderbandjes ingekort en gekruist vastgezet zodat ze geen last van afzakkende bandjes gaat hebben.

Dochterlief ligt nog heerlijk te slapen. Ik was het jurkje nog even met de hand uit, dan kan ze het morgen aan!


8 opmerkingen:

  1. Maar 8 cm innemen en dan toch lang genoeg als jurkje? Dat gaat hier niet lukken :( Wil een hemdje haar als jurkje passen moet ik de wijdte ongeveer halveren denk ik! Wel erg leuk gedaan! Ben ook benieuwd hoe het zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. grappig !!
    Laura had jaaaaaaaaaaren geleden een boel van die hemdjes hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, ik was gisteren bij (waarschijnlijk dezelfde ;) ) winkel en had in de uitverkoop een leuk jurkje voor Noor, wat ik ook wil gaan namaken voor de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is leuk geworden en zo simpel eigenlijk

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...