maandag 28 oktober 2013

Charlene maar dan een beetje anders

Charlene aangepast door MaMarieke

Na herfst Charlene die als experiment diende, heb ik het patroon redelijk aangepast. De mouwen zijn 6 cm versmald, iets meer Alijn getekend, de V iets verbreed, de kraag versmald en het beleg aangepast. Waar de originele Charlie van Zonen09 een volledig gevoerd model is, had ik bij de herfst Charlene de voering tot ongeveer 3cm onder de oksel doorgenomen. Dat vond ik toch minder fraai. 
Nu heb ik een beleg gemaakt hoe het in t-shirts ook wel gedaan wordt. Hoeveel centimeter het precies is weet ik niet. Belangrijk is wel dat het volledig symmetrisch geworden is. Ik heb alleen het patroon bij het beleg van het achterpand niet volledig recht van draad gelegd zag ik uiteindelijk. Veel gespeld, nog gedubd of ik het eerst zou rijgen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. 

Beleg Charlene variatie MaMarieke

Het bloemetjes tricot is een restje en de streeptricot heb ik volgens mij eens op de markt meegenomen. Heel toevallig zijn het echt precies dezelfde kleuren!

6 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...