maandag 2 februari 2015

Kleuter maakt knuffel uil

Al een kleine 2 weken geleden maakte kleuter zijn uilen knuffel af.
Zoals jullie weten vindt hij naaien ontzettend leuk. Samen bladerden we het boek "beestenbos" door en koos hij om een knuffel uil te maken. Hij zocht zelf in mijn restanten stof uit. Deze restjes tricot vond hij zo lekker zacht. Ik liet hem gaan, dan heeft hij later tenminste geen tricot vrees!
Zelf tekende hij de patronen over, besloot welke stof voor welk onderdeel gebruikt moest worden. Met stof uitknippen heb ik hem geholpen.

Hij ging aan de slag.
Kleuter op de Janome kindernaaimachine

Super handig is hij op de kindernaaimachine. Stiekem vertrekt hij s morgens om 7 uur naar beneden om alvast te gaan beginnen. 

Knuffel uil

De snavel is van een klein restje vilt wat ik nog had liggen en voor de ogen koos hij uit mijn voorraadje twee knopen uit.

Zo blij met zijn lieve zelf gemaakte uilen knuffel

Hij is zo blij met zijn uilen knuffel. Wil er graag ook eentje voor zijn zusje maken.
Helemaal in de ban van de naaimachine, heeft hij zijn juf gevraagd of hij een spreekbeurt mag geven in de klas. De juf reageerde heel enthousiast. Geweldig juf toch als een kleutertje uit groep 2 zijn 2de spreekbeurt mag geven omdat hij dat zo graag wil. 

8 opmerkingen:

  1. Wauw, wat leuk en wat knap zeg!

    Hoezit dat met de vingertjes trouwens, zit er een bescherming rond de naald?

    Enneh, euh, neus?? ;P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahaha ....... dank je :) .... zie ik toch nergens meer neus staan ;)

      Wat de naald bescherming betreft, het voetje heeft aan de voorkant een redelijke opstaande rand, daardoor wordt het toch al veel lastiger om met je vingers bij de naald te komen. Het zou nog wel kunnen hoor, maar niet "per ongeluk".

      Verwijderen
    2. Haha ;)

      Okee, ik zou t toch wel eng vinden geloof ik...

      Verwijderen
  2. Wat knap! Het is een leuke knuffel geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch wel knap wat hij al klaar krijgt.Ene hele mooie knuffeluil vind ik het in elk geval.Ben benieuw welke stofjes en kleuren hij uit kiest voor zijn zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk en knap gemaakt door de zoon!
    En super dat hij van de juf de naaimachine mag laten zien en erover vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gemaakt zeg! En de spreekbeurt in groep 2 herken ik, alleen was ik degene die hem moest houden, haha. Ik had Sabrina's Janome mini meegenomen en de kinderen
    waren gefascineerd door het ding. On the spot zelfs een kussen voor Pompom inelkaar gezet. Hij zal vast plezier erin hebben om er over te vertellen en te laten zien wat hij gemaakt heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo schattig! Zowel de knuffel als je ventje.... Maar zeg maar dat ik eigenlijk stoer ventje bedoel hihihi

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...