vrijdag 30 januari 2015

gehaakte omslagdoek

Afgelopen 3 weken waren zeer roerend. De haaknaald en 6,5 bol Noorse sokkenwol van Scheepjeswol boden afleiding, lieten mijn gedachten de vrije loop en zo ontstond deze omslagdoek, een omslagdoek voor mezelf! Het patroon is zeer eenvoudig, juist wat nodig was in deze tijd. Ik vond het patroon bij Karin. Ik gebruikte haar basis, maar de afwerking deed ik anders. Picots vond ik niet passen bij deze dikke omslagdoeg, te iel. Ik haakte een schulpenrandje van halve stokjes en stokjes.

De eerste steek werd gezet op 9 januari en gisteren maakte ik de omslagdoek af terwijl we vast zaten in het "verkeersinfarct" bij Arnhem. Waar we op de heenweg 35 minuten onderweg waren, duurde de terug tocht naar huis 4,5 uur. Dat is lang, zeker met een ziek knulletje met 40 graden koorts op de achterbank. Gelukkig sukkelde hij af en toe in slaap, de tijd dat ik mijn haakwerk oppakte.

Gehaakte omslagdoek

Iedereen in huis vindt de omslagdoek mooi. Peuter liep er zo mee weg.

Scheepjeswol omslagdoek

Breedte bij de schouders 1,70 meter. Lengte precies zo lang dat ik er niet op ga zitten als ik hem om heb. Juist te lui om op te staan om het te meten, sorry. 

Eigen gekozen rand van omslagdoek

Ik haakte een schulpenrandje van steeds een half stokje, 3 stokjes, half stokje.

De laatste draadjes moet ik nog afwerken, daar was het in de auto gisteren toch echt te donker voor. 

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kleuren! En dat heb je snel gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo lang in de file,oei dat is minder.Hopelijk is jullie zoon vandaag beter,in elk geval wens ik hem een spoedig herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De omslagdoek is mooi!
    Beterschap voor jullie knul en hopelijk zijn de roerende tijden snel weer voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...