dinsdag 21 juli 2015

het s-s-s-knoopblousje

Of te wel....

het Super Simpel en Snelle knoopblousje!

Knoopblousje roze auto's

Ter inspiratie gebruikte ik het patroon "Hanne" uit Zelfgemaakte Kleertjes 3. Zelf de kleinste maat (2jaar) was te wijd voor ons peutertje van ruim 3,5 jaar. Geen nood, ik tekende het patroon zelf naar voorbeeld want het is echt een heel eenvoudig patroon. Voorpand, achterpand en even een belegjes erin tekenen voor de afwerking. Geen lastige sluitingen, plooitjes of iets dergelijks. Pure eenvoud en daar houd ik wel van. Helemaal in combinatie met zo'n druk stofje. 

Het stoere auto stofje (muchi muncho) komt uit de webshop. Jullie begrijpen vast wel dat toen ik met die rol stof thuis kwam, dochterlief direct zei dat ze daar een dansjurk van wilde hebben. Stoer en toch roze.... het blijft een peutermeisje!

sluiting met strikjes

Sluiting van het blousje gaat super simpel met het strikken van de flapjes op de schouders. Beleg heb ik nog even smal op de kant afgestikt zodat het netjes valt. Daarbij heb ik het beleg onder bij de armsgaten aan de zijnaad met een steekje vastgezet. Dan kan het echt niet meer naar boven "flappen" en zie je er aan de buitenkant niets meer van.

Knoopblousje achterpand

Stil staan blijft een uitdaging.

 Patroon: inspiratie "Hanne" uit Zelfgemaakte kleertjes 3

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...