zaterdag 26 november 2022

Kleine guppies groeien, nieuwe broek en trui nodig!

 en dat is maar goed ook, want dan mag ik weer naaien :).


De jongste is bijna 11 en ik merk dat ze de laatste tijd toch ook wel blij wordt om in een broek te lopen. Wel heeft ze daar uiteraard haar eigen wensen in, flared broeken vindt ze super leuk en dan het liefste in een zachte stof, een super comfi ding zeg maar. 

We probeerden eens een ander patroon dan de vorige flared broeken, de Gaia van fabforyoupatterns. Ja die ik ook voor mezelf had genaaid ;).

Ideale is dat zij ook de binnenbeenlengte aangeven in de tabellijst, want zoals je ziet heeft onze griet vrij lange benen.




Ik maakte wijdte 134 en verlengde naar 164. Wens van het schatje was om de pijpen niet TE flared te maken, dus ook voor haar heb ik ze wat aangepast. Achteraf had dat wel iets minder gemogen... volgende Gaia maak ik met wijdere pijpen, kijken wat ze dan zegt ;). 




De stof van de trui had ik nog liggen. Zo'n heerlijk zachte oh hoe heet die stof nou ook alweer.... met vleug erin.... echt mijn hersens.... Anyway, je begrijpt wel welke stof ik bedoel door die vleug, toch?
Nou ja, daar lag nog een stuk van in de voorraadkast. Ik naaide lang geleden al eens een pakje voor haar daarvan, toen ze peuter was ofzo ;). Lang geleden dus.
Nu maakte ik haar favo trui, de Sky , ook van fabforyoupatterns. Wij vinden die mouwen echt zoooo tof! 

Ik naaide ook weer wijdte 134, lengte 152 dit keer. Iets met lange benen, korter bovenlijf ;). Zo handig als je dan zelf kunt naaien.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Marieke, ik weet dat jij een prachtige bandgeleider hebt. Ik heb die ook en ik ben er dolgelukkig mee. Maar als ik de naden moet locken heb ik een groot probleem, mij Babylock Victory maakt er een drama van...... Hoe doe jij dat en wat voor een merk locker heb jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Paulijn, ik heb een hele oude lockmachine, ondertussen al weer zeker 15 jaar oud. Heb de Bernina 800DL en ben er super blij mee. Hoop dat hij nog heel lang mee gaat :).

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...