zaterdag 17 november 2012

Schoenendoos actie


Schoenendoos actie van actie4kids


De komende tijd staat in het teken van Sinterklaas, ik heb al wat Sint kadootjes voor onze eigen kinderen gemaakt. Maar er zijn natuurlijk veel kinderen die nooit een kadootje krijgen. Die niet elke dag hun tanden kunnen poetsen met een tandenborstel en tandpasta, die geen zeep hebben, schriften, pennen, potloden enz. 



Toen wij gevraagd werden om mee te doen aan de schoenendoos actie van actie4kids, hebben we dan ook geen moment getwijfeld. 
Grote knul heeft geholpen met alle spullen uit te zoeken en te verzinnen waar een ander jongetje van 5 blij mee zou zijn. 
Natuurlijk maakte hij een tekening voor het kindje. Helemaal in de ban van Sinterklaas, maakte hij een Sinterklaas, een groene "zwarte" Piet en spinnenweb met daarnaast veel gevulde schoenendozen.







Maar hoeveel past er in een schoenendoos? Laten we zo zeggen, ik was blij met extra breed elastiek van 5cm in mijn naaidoos, daar heb ik een strak elastiek van gemaakt zodat de deksel bleef zitten. 






Wat hebben wij in de schoenendoos (maat 39) gekregen?

3 schriften
een stapel wit papier
stickers
blauwe, zwarte en rode pen
3 potloden met gum achter op
een set kleurpotloden 
etui (die ik eerder al gemaakt had)
puntenslijper
zak met knikkers
verschillende vingerpoppetjes/safari dieren
plastic bordje, bakje, beker en bestek van de grote geel/blauwe keten
ballonnen
stuiterbal
knuffeldier "bij"
zeep
tandenborstel
tandpasta
linnen tas 
 
Wij hopen dat een kindje ergens op de wereld heel blij gaat zijn met onze schoenendoos,  we gunnen het ze van harte!

3 opmerkingen:

  1. oh wat leuk. Ik heb al wel eens over schoenmaatjes gelezen, dat is net zo iets als dit project.
    Moet je die dozen dan op school o.i.d. inleveren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iemand hier uit het dorp heeft het dit jaar zelf opgepakt en kwam de doos hier gisteren zelf ophalen. Volgens mij kun je je gewoon opgeven om het te organiseren op de site. Erg leuk om zo bezig te zijn en uit te leggen aan de kinderen!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...