zaterdag 12 december 2015

Ovenwant test met Insul Bright vlies

... wie mij op facebook volgt, heeft misschien al meegekregen dat ik nog de ovenwant test met Insul Bright zou gaan doen. Ik had op pinterest schattige hartvormige ovenwanten gevonden. Patroon of tutorial kon ik niet vinden, maar eigenlijk is het heel eenvoudig om dat zelf te tekenen. 
Dus ik tekende het patroon, zocht in mijn lappen naar wat stevige stof en vond nog een restant bloemen canvas van de Ikea. 

ovenwanten, alle patroondelen


Hartvormige ovenwant

Hartvormige ovenwant / pannenlap


Natuurlijk heb ik vanavond de ovenwant direct onderworpen aan een test. Heerlijk gegrilde garnalen in een bloedhete glazen ovenschaal moesten naar de eettafel gedragen worden. Met om mijn ene hand deze ovenwant en om de andere een oudje voelde ik weinig verschil! Ik had zelfs het gevoel dat deze meer hitte bestendig waren dan mijn goede oudje. Ik brandde mijn vingers niet, hoefde de schaal niet heel snel neer te zetten, kortom Insul Bright slaagt bij mij absoluut voor de ovenwanten test!
Nu gebruikte ik 1 laag Insul Bright, wat echt voldoende is. 

Ik ben vergeten uit te testen hoelang ik de schaal kon vast houden voordat ik hem toch echt moest neerzetten. Sorry, die garnalen he.... die wilden opgegeten worden ;).
 Nu staat onze eettafel absoluut niet direct naast de oven, hebben we stuiterende kinderen die niet op hun plek zitten als er nog geen eten op hun bord ligt ;) dus ook langs die hindernis moest ik lopen. Dus echt prima geslaagd voor de test!

Ohja en de schattige hartjes ovenwanten zijn lief om te zien, maar zelf vind ik ze niet praktisch. Misschien omdat ik kleine handen heb en ik deze toch net wat te groot maakte? Nee de volgende maak ik in de traditionele wanten vorm!

mijn te vervangen ovenwanten

Let niet op mijn zeer nodig aan vervanging toezijnde ovenwanten, toevallig wel echt net schoon uit de wasmachine, maar het gaat erom dat mij werd gevraagd of je met 50 cm Insul Bright toekomt om een paar ovenwanten te maken. Ik legde mijn oudjes er dus even op.
Met 50 cm * 53 cm breed Insul Bright heb genoeg om een paar ovenwanten te maken. 
Een theemuts gaat ook prima uit 50 cm.




2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...