vrijdag 2 juni 2017

Kijk maar uit dat je je niet prikt!

Zo tegen het einde van het schooljaar worden kleine meisjes, ja want ze is pas bijna 5,5 jaar, moe. Het warme weer en dus s avonds minder snel in slaapvallen, schoolreisje en gewoon omdat het al juni is. 
Elke ochtend is het weer een dingetje om haar uit bed te krijgen. Ook ik word er wel moe van. *oeps ja, ik ben ook maar een mens en soms baal ik ergens van * 

Toen had ik een idee. Ik had nog steeds deze lap liggen. Hij ligt al zeker 1,5 jaar en misschien zelfs 2,5 jaar in de kast. Ooit gekocht op een Sancho clubdag. Aanvankelijk werd de lap afgekeurd door onze meid, maar sinds het najaar wil ze heel graag een jurk ervan. Maar tja, ik ben standvastig en wilde niet in de winter er iets van naaien. Het is echt zo'n fijne zomerprint. 

Digitale cactus tricot

1+1=2
Als ik nou eens stiekem, zonder dat madammetje het weet, deze lap omtover tot een jurk, die op haar kamer leg, beetje zichtbaar over haar stoel..... dan komt ze vast wel zonder piepen uit haar bed als ik dat vraag.
Dat was wat ik me bedacht had. 

En ja hoor, zo geschiedde. 
Ik stond nog onder de douche toen ik een meisje heel erg blij de badkamer in zag lopen. Nog ruim voor 7:00 uur, met een glimlach van oor tot oor....of ze hem ook direct aan mocht vandaag?
Natuurlijk! Want met het kwik wat weer tot 27 graden zou gaan stijgen is het echt weer om een luchtige jurk aan te hebben. Ik naaide er namelijk weer een Solis met halve cirkelrok van. (voor een hele cirkelrok had ik weer te weinig stof. Heerlijk patroontje is dat toch, ziet er tof uit en is snel klaar.
Heerlijk om die blije snoetjes dan te zien :).

Vanmiddag na school nog even foto's gemaakt.

Digitale cactus tricot Solis Sofilantjes

We deden een wandelingetje door de tuin om alle bloeiende bloemen eens goed te bekijken en te ruiken. Gewoon op de klompen.... 

Digitale cactus tricot Solis Sofilantjes

Digitale cactus tricot Solis Sofilantjes

Uiteraard moest deze jurk ook de zwiertest doorstaan. 

Digitale cactus tricot Solis Sofilantjes

Goed gekeurd!


Patroon: Solis van Sofilantjes
Stof: digitale cactustricot 


19 opmerkingen:

  1. Super leuk jurkje en die stof is er ook helemaal geschikt voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, tja soms ligt een stofje gewoon te wachten op het perfecte project ;).

      Verwijderen
  2. Erg leuk geworden! Hier ligt de eerste nog steeds geknipt, hoop er 17-6 tijdens een naaidag en hortje aan te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh gewoon de beschrijving volgen, gaat je lukken! Als je er 1 gemaakt hebt, volgen er in een hand omdraai meer :).

      Verwijderen
  3. Mooi jutkjd geworden. Ik ben nu ook met een solis bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) :) :) Zo leuk patroon! Wil er zeker nog eentje maken met een cirkelrok.... maar ja, restjes die op moeten he

      Verwijderen
  4. Prachtige jurk! En tja soms blijven mooie lapjes een poosje liggen, wachten ze op het perfecte patroon. Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel bekend van die lapjes die wachten op het perfecte project:-)
    Hij is super leuk geworden, patroon, lap en de kleine meid passen prima bij elkaar:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh, mijn dochter wil ook graag een zwierjurk..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat let je? Tof modelletje en snel in elkaar, daar houd ik soms echt van.

      Verwijderen
  7. Mooie zwierjurk! En zo herkenbaar: vermoeide kids van de warmte, en mama ook! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is de temperatuur wat gezakt en nu een extra lang weekend! Ook dinsdag dartelen ze nog lekker om me heen, studiedag.

      Verwijderen
  8. Heel leuk. Hopelijk kan ze hem vaak dragen en blijft het leuk weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En anders doen we er gewoon een tshirtje onder, of een bolero overheen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...