donderdag 4 oktober 2018

grote twijfel

Zo ongeveer een jaar geleden gooide ik het digitale patroon "Lykka" in mijn winkelmandje en rekende af..... ik bleef daarna twijfelen, maar nu met de digitale uitdaging als grote stok achter de deur, pakte ik een simpel warm stofje en ging de uitdaging aan. 
Eerlijk gezegd viel de start nogal tegen. Normaal gesproken zie ik eigenlijk heel vlot hoe een patroon in elkaar steekt, maar bij deze jurk duurde dat echt langer..... of kwam dat omdat ik aanvankelijk op een avond ging starten met tekenen ;). 

Ik koos voor de simpele versie met een simpele jogging stof, wel zo lekker warm. Eenvoud, want de lijnen van de jurk wilde ik zichtbaar hebben en ook de kraag leek me bijzonder genoeg om dezelfde stof bij te gebruiken.


Lykka, MaMarieke, joggingstof jeans melange


Ik ben toch een beetje de fout in gegaan. Ik denk dat ik beter het lijfje in een maat kleiner had kunnen maken en een fba te doen. Nu heb ik maat 42 gepakt en de coupenaden gewoon niet genaaid om meer ruimte te krijgen. Bij mijn schouders vind ik hem nu wat te wijd.
Maar niet heel storend, ik kan zeker deze jurk wel dragen! 
Wat verder echt uniek is, is dat ik de jurk helemaal niet heb hoeven verlengen! Alleen de mouwen heb ik 2 cm langer gemaakt... Het patroon is gemaakt voor vrouwen van 175cm. Nu ben ik zelf nog iets langer, maar ik zou de jurk zeker niet langer willen hebben. 


Lykka jurk

De asymmetrische rok maakt de jurk echt weer anders dan andere jurken.

Lykka asymmetrische jurk, MaMarieke

De kraag vind ik echt bijzonder leuk! Het was stiekem wel even een puzzeltje hoe die in elkaar stak. Mijn duits is niet geweldig, de foto tutorial vond ik niet heel duidelijk, maar gewoon rustig kijken  en nadenken kom je er wel.



Om de mooie lijnen van de jurk meer zichtbaar te krijgen, stikte ik ze smal op de kant door met Seralon no 30, siersteekgaren.  

SnapPap labeltje

Als finishing touch maakte ik er een snappap labeltje aan. De zoom heb ik overigens met een normale rechte steek met het siersteekgaren genaaid. Gewoon als proef om te zien of dat met deze zoom goed zal gaan. De rok is vrij wijd, dus ik heb goede hoop. In het ergste geval moet ik hem eens overnieuw stikken ;).

Patroon: Lykka van Mamili

Digitale patroonuitdaging 2018:  4/8

14 opmerkingen:

  1. Leuke jurk geworden! Mooie kleur joggingstof en ook mooie kleur doorstikgaren. Ik doe dat wel vaker rekbare stof doorstikken met een enkele steek. Ik zet dsn de onderdraadspanning wel lager. Gaat prima!
    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik ben altijd bang om aan de onderspanning te zitten.... ik heb de bovenspanning aangepast, dat moet sowieso wel met dikker garen.

      Verwijderen
  2. Hij is erg leuk geworden.inderdaad mooi om de lijnen zo uit te laten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is inderdaad erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige jurk die ga ik kopen! Hij staat je super! Hopelijk krijg ik m genaaid tijdens de challenge. Eerst nog wat andere projectjes afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je al gezien dat er meer rok opties zijn? Ben heel benieuwd naar jouw versie. Naai lekker verder!!

      Verwijderen
  5. Hele mooie a symetrische jurk! Coupenaden weglaten is meestal niet zo mooi... beter toch de fba doen inderdaad.
    Maar toch een leuke draagbare jurk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke jurk! Je gaat als een speer met de uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het materiaal lijkt me heerlijk om te dragen en al die a-symmetrische lijnen vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dit ziet er comfortabel uit. Mooi labeltje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie jurk, mooie kleur en leuke halslijn. Maar wat te nauw over de heupen waardoor het in de taille niet mooi zie. Hartelijke groeten Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze blog had ik helemaal gemist... Erg leuke jurk, staat je ook erg goed, ik zie wel wat je bedoelt met een maatje kleinder en een fba, dat ga je vast nog eens doen. Ben benieuwd😊

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...