dinsdag 16 oktober 2018

Mam ik heb echt niets meer om aan te trekken

werd er laatst gemopperd toen het kouder was... 
je weet wel die ene keer nachtvorst en dan 's morgens op de fiets met 5 graden. 
Maar het arme kind had bijna gelijk ook. 
Na een kritisch rondje in zijn kast bleek dat alles flink gekrompen ... eh hij enorm gegroeid was. Status? Slechts 1 trui die echt nog oke is, 1 longsleeve (oke ondertussen 2 want ik maakte die astronauten variant onlangs) en 2 of 3 broeken. 
Gelukkig dat het de laatste week wel zomer lijkt en de t-shirten en korte broeken weer aankonden.
Maar goed, de winter gaat echt wel een keer komen, werk aan de winkel dus! 

Stof werd er uitgezocht, haaien jogging, eisenpakket werd neergelegd; 
trui met col en met van die speciale boorden bij de mouwen en een label met sterretje. 

Semper Sofilantjes haaien joggingstof MaMarieke

Als basis gebruikte ik de simpele Semper variant van Sofilantjes voor grote knul. Truien mogen wel wat ruimer zitten en dus tekende ik wijdte 152 en lengte 164 die ik nog met een paar centimeters verlengde ik. 

De mouwen werkte ik af met perfect bijpassende jeans donker blauwe streepjes cuff's.
Op de Semper zit eigenlijk natuurlijk een flinke col. Dat leek me voor hem minder geschikt en dus paste ik de col aan met dit als resultaat.

Semper Sofilantjes haaien joggingstof MaMarieke

Gewoon stil staan om te poseren lukte natuurlijk niet.... de blaadjes werden geplukt ;).

MaMarieke Sofilantjes Semper

En het SnapPap labeltje met sterretje als finishing touch. 
Je weet toch hoe simpel dat is om te maken? Check anders deze blog nog even waar ik het in uitleg. 


Patroon: Semper van Sofilantjes wijdte 152, lengte 164++

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n moeder waar je je eisenlijstje neer kunt leggen en die dan een prachtige trui op maat voor je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om kledij te kunnen maken die nodig is en dus vaak gedragen kan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave trui geworden! Heeft hij inmiddels nog een andere variant besteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super gave trui😍! De col is prima zo. Echt heerlijk als je zo de kleding voor je kids naar bestelling op maat kunt maken hè😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zulke wensen!
    En zo fijn als je van die wensen werkelijkheid kunt maken.
    Toffe trui.
    Groet, Ilse (by-ik.blogpost.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stoer en leuk gecombineerd met die boordjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...