zaterdag 13 oktober 2018

een boxer voor opa

Opa was jarig en ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar onze opa's en oma's weten nooit wat voor kleinigheidje ze willen hebben en de kinderen willen toch altijd een kadootje geven.

Enige jaren geleden gaf ik hem al eens bretels voor vaderdag. Gemaakt van Lucky Luck elastiek. Het werd een hit! Oma keek wat bedenkelijk, maar opa draagt hem nog steeds vrijwel elke dag (misschien zelfs wel elke dag). Het elastiek is nu wat aan het lubberen, dus hij krijgt een nieuw stukje elastiek. Maar ja, dat kan toch niet het enige zijn?

Op eens kreeg ik een ingeving. Eigenlijk ook een beetje geleid door de digitale patroonuitdaging. Ik zag laatst namelijk in mijn digitale bestanden nog het patroon van een herenboxer.... 1+1=2

boxer opa

We moesten alleen nog wel even op zoek naar geschikte stof. Er was nog even twijfel of we misschien een roze boxer zouden maken, eentje met ballerina's of dino's.... maar uiteindelijk besloten we voor de handige klus opa dat deze stof toch wel zeer toepasselijk was.

Het elastiek stikte ik aan met een 3 dubbele coverlocksteek, waarmee ik ook de pijpjes omzoomde.

Het stofje ligt al heel lang in mijn kast. Ooit voor de jongens gekocht, 50cm... maar de kleur was toch niet zo geschikt en dus bleef hij liggen en werden de jongens groter. 2,5 jaar gelden maakte ik ook al eens een boxer van deze stof, alleen dan voor mijn eigen mannetje. Toch telt deze wel mee bij de digitale patronen uitdaging. Patroon moest opnieuw geprint worden, geen idee waar ik hem opgeborgen heb... en 2,5 jaar ongeopend op de pc staan is best heel lang.

Opa's reactie volgt nog! Want als jullie dit lezen zijn wij een feestje aan het vieren!

Edit: Opa vond hem geweldig en zei dat hij dus weer aan de bak mag. Genoeg klussen nog te doen. Ook de pasvorm was perfect volgens hem! 

Digitale patroonuitdaging: 5/8

Patroon: boxer Sannalin
Stof: uit de voorraadkast, Lillestoff

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk om opa te verrassen met een boxer, ik ben benieuwd naar zijn reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij was echt enorm verrast en moest direct lachen. Ik hoorde vandaag dat hij gisterenavond hem direct gepast had. Zat perfect. :)

      Verwijderen
  2. Geweldig idee. Daar kan opa toch alleen maar vrolijk van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Briljant! Dat zijn vaak de geweldigste cadeaus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met opa. En wat een leuk idee voor een cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...